Karnawał jeszcze w pełni – pora na dobrą zabawę. Nie musisz wyjeżdżać do Rio czy Wenecji – wystarczy zebrać ze sobą zgraną grupę przyjaciół i wybrać grę planszową z poniższej listy. Dobra zabawa gwarantowana. Minimum zasad i komplikacji ale za to maksimum zabawy i przyjemności. Nic tak nie przybliża człowieka do człowieka jak wspólny czas spędzony na dobrej zabawie. Na końcu wpisu – KONKURS, w którym do wygrania 2 gry.
Gorący ziemniak familijny
- Wydawnictwo: Alexander
- Wiek graczy: 8-108 lat
- Ilość graczy: 2-8
- Do kupienia TUTAJ
Gorący ziemniak – uważaj, aby się nie przypiec!!! Odpowiadaj szybko i prawidłowo, pozbądź się jak najszybciej niesfornego ziemniaka. Setki pytań (165 dwustronnych kart z pytaniami) – zabawnych, prostych lub bardziej skomplikowanych i upływający czas. Tutaj nie ma czasu na nudę i długie pauzy. Czytamy pytanie następuje odpowiedź i przekazanie Gorącego Ziemniaka kolejnemu graczowi. Czas odmierza nam bączek lub aplikacja mobilna. Musisz pozbyć się Gorącego Ziemniaka zanim czas dobiegnie końca. Śpiesz się – bo jeśli zostaniesz z Gorącym Ziemniakiem w dłoni wędrujesz na dół planszy.
Bardzo wesoła gra imprezowa. Idealna na granie z całą rodziną. Pytania nie sprawią większego problemu – ale tępo gry i presja upływającego czasu spowodują, że możecie mieć problem z tzw. ”efektem końca języka”. W tym cała zabawa.
Bankrut.
- Autor: Reiner Knizia
- ilustrator: Nikola Kucharska
- wydawca: Nasza Księgarnia
- wiek: 8-108 lat
- liczba graczy: 3-6
- czas gry: 30 minut
- do kupienia TUTAJ
Prawdziwe zamieszanie – krzyki, targowanie się, szukanie okazji!
Wszyscy gracze wcielają się w kupców handlujących na targowisku: zborze, drewno, złoto, prosięta i inne. Kupcy wymieniają się RÓWNOCZEŚNIE towarami, starając się zdobyć jak najwięcej korzyści dla siebie. Nie zawsze jednak więcej znaczy lepiej… Owszem – zależy nam, aby zdobyć jak najwięcej kart danego rodzaju jednak nie zawsze zwiastuje to sukces. W każdej rozgrywce jeden towar może doprowadzić gracza do bankructwa – jedna karta na stole oznacza towar za którego posiadanie dostajemy punkty ujemne. W trakcie gry towar minusowy może się wielokrotnie zmieniać.
Wykaż się sprytem i refleksem, aby zgarnąć jak najwięcej punktów i skutecznie utrudniaj innym wygraną. Bankrut to małe pudełko z ogromną talią kart oraz praktycznym notesem do obliczania wyniku. Spokojnie zmieści się do damskiej torebki – więc z łatwością zabierzesz Bankruta ze sobą na spotkanie w gronie przyjaciół. Negocjujcie, krzyczcie i bawcie się dobrze. Pamiętajcie jednak –każdemu z was grozi bankructwo!
Na końcu języka.
- Autor: Andrew Innes
- ilustrator: Cezary Szulc
- wydawca: Nasza Księgarnia
- wiek: 10-110 lat
- liczba graczy: 3-6
- czas gry: 30 minut
- do kupienia TUTAJ
Czy potrafisz przywołać błyskawicznie słowa, kryjące się na końcu języka? Wykładamy karty na stół – spośród widocznych symboli szukamy tych samych. Gdy znajdziemy parę – następuje błyskawiczny pojedynek. Gracze muszą jak najszybciej wypowiedzieć słowo zawarte w kategorii przeciwnika np. aktorka. Wygrywasz, gdy będziesz szybszy i bezbłędny.
Na końcu języka została okrzyknięta jedną z najlepszych gier imprezowych na świecie (nagrody: Najlepsza Gra Imprezowa -Szwecja, 2016; Najlepsza Gra Imprezowa -Dania, 2014;Nagroda MENSA Select – USA, 2010).
Fabryka robotów
- Autorzy: Jason Lin, Frank Liu
- ilustrator: Maciej Szymanowicz
- Wydawca: Nasza Księgarnia
- wiek: 6-106 lat
- liczba graczy: 2-6
- czas gry: 20 minut
- do kupienia TUTAJ
Spostrzegawczość i refleks już od 6 roku życia!
Tak dynamicznie i w skupieniu nie pracowaliście dawno! Jesteśmy w nowoczesnej fabryce robotów. Na taśmie produkcyjnej co chwile pojawiają się nowe modele różnokolorowych maszyn. Naszym zadaniem jest jak najszybsze odnalezienie robota na którego przyszło zamówienie. Tutaj liczy się spostrzegawczość i szybkość działania – musisz wyprzedzić ruchy przeciwnika. Uwaga – jeśli na taśmie produkcyjnej nie znajdziecie zamówionego robota należy jak najszybciej zatrzymać taśmę i wcisnąć przycisk STOP.
Proste zasady i dynamiczna forma gry sprawi, że Fabryka robotów będzie częstym gościem na Waszych stołach.
Gra na emocjach.
- Autor: Manu Palau
- Wydawca: Nasza Księgarnia
- wiek: 10-110 lat
- liczba graczy: 3-10
- czas gry: 20 minut
- do kupienia TUTAJ
Ogromna ilość kart – a na nich symbole ukryte w sercu. Kaktus, prezent, znak drogowy, walizka, lody, pistolet. Gra pełna śmiechu i radości z poznawania nowych faktów o sobie. Każdy z obrazków –symboli pobudza wyobraźnie. Minimalizm zawartych na kartach symboli powoduje możliwość wielu interpretacji. Cała zabawa polega na tym, aby wczuć się w emocje innych graczy i z wyczuciem nadać symbolom osobiste znaczenie. Wygramy jeśli trafnie dopasujemy symbol do emocji, która towarzyszyła naszemu współgraczowi w konkretnej sytuacji. Symbol kaktusa może w ten sposób stać się zarówno złością, strachem, postawą obronną, odwagą czy pewnością siebie.
Gra prowokuje do rozmów o tym co kto miał na myśli wybierając dany symbol. Rozmowa w czasie gry bardzo często powoduje zadumę i refleksje a innym razem sporo śmiechu czy zaskoczenia. Dzięki temu gra sprawdzi się zarówno w gronie znanych osób jak i dla nowo utworzonej grupy.
Każda partia jest inna ale łączy je niepowtarzalna dobra zabawa.
„Gra na emocjach” – szerzej opisana TUTAJ.
KONKURS – polub moje konto na Facebooku i/lub Instagramie , napisz pod postem konkusowym na Facebooku /Instagramie jaka jest Twoja ulubiona gra oraz zaproś do zabawy 3 osoby – 14 lutego wylosujemy 2 zwycięzców, którzy dostaną nagrodę: GRĘ NA EMOCJACH od Naszej Księgarni!
1 komentarz
Pola · 9 lutego 2018 o 11:06
Na konto u języka i gorący ziemniak -musze spróbować!