Temat pewności siebie powraca na sesjach coachingowych bardzo często. Jednym z jego elementów jest  zadbanie o samego siebie. Podpowiadam w 40 pomysłach jak zadbać o siebie – w prostych metodach tkwi sekret.

Przekonaj się o tym sam.  Niech każdy dzień ma 5-10-30 -… minut (sam zdecyduj Czytelniku ile) tylko DLA CIEBIE. Zadbaj o siebie.

unnamed-8-300x300 Pewność siebie - 40 pomysłów jak dbać o siebie.

Wykonując codziennie przynajmniej jedną pozycje z poniższej listy działań samo opiekuńczych lub jakąkolwiek inną, która daje ci przyjemność, będziesz rozwijać ważną umiejętność dbania o siebie. Nie masz nic do stracenia oprócz poczucia niepewności i niższości oraz nic do zyskania oprócz silniejszego poczucia własnej wartości.

1. Weź gorącą kąpiel.
2. Zjedz śniadanie w łóżku.
3. Idź do sauny.
4. Zafunduj sobie masaż.
5. Kup sobie różę/bukiet kwiatów.
6. Zrób sobie kąpiel z bąbelkami.
7. Idź do sklepu zoologicznego i pobaw się ze zwierzętami.
8. Idź na długi spacer.
9. Odwiedź zoo.
10. Zrób sobie manicure lub pedicure.
11. Zatrzymaj się i powąchaj jakieś kwiaty.
12. Obejrzyj wschód słońca.
13. Obejrzyj zachód słońca.
14. Zrelaksuj się przy dobrej książce/muzyce.
15. Obejrzyj śmieszny film .
16. Włącz ulubioną muzykę i zatańcz do niej.
17. Idź wcześnie spać.
18. Weź sobie wolny dzień w pracy.
19. Przygotuj specjalną kolacje dla siebie i zjedz ją przy świecach.
20. Zadzwoń do przyjaciela/znajomego.
21. Idź sam/a do restauracji/kina.
22. Wybierz się na plażę.
23. Zrób sobie przejażdżkę widokową trasą.
24. Pomedytuj.
25. Spraw sobie nowe ubranie.
26. Szperaj w księgarni, jak długo chcesz.
27. Kup sobie zabawkę/pluszowego zwierzaka i pobaw się.
28. Napisz do siebie list miłosny i wyślij go.
29. Kup sobie coś specjalnego, na co cię stać.
30. Idź do parku i nakarm kaczki, pohuśtaj się na huśtawce itp.
31. Wybierz się do muzeum.
32. Zajmij się rozwiązaniem krzyżówki, poukładaj puzzle.
33. Idź na basen.
34. Nagraj taśmę z wizualizacją medytacją.
35. Upiecz lub ugotuj coś specjalnego.
36. Idź pooglądać wystawy sklepowe.
37. Posmaruj swoje ciało aromatycznym olejkiem.
38. Zapal świece zamiast światła.
39. Zrób sobie przejażdżkę rowerem.
40. Zrób sobie dzień bez telefonu/komputera.

Praca nad wewnętrzną akceptacją to proces zachodzący w umyśle każdego z nas. To droga, która pozwala na lepsze poznanie siebie i zrozumienie, że tylko akceptując to jacy jesteśmy, możemy osiągnąć lepsze rezultaty w sporcie. Wewnętrzna gra toczy się w umyśle sportowca długo zanim wejście na kort, ring, murawę, bieżnie itd.

Drogi czytelniku – znajdź w codziennym biegu czas i przestrzeń, aby pracować nad zaufaniem do samego siebie oraz, aby zaopiekować się sobą poprzez zrozumienie swoich potrzeb i opiekę nad samym sobą.


annakamyszek

Anna Kamyszek-Cieślarczyk – psycholog, coach, trener biznesu i umiejętności psychospołecznych. Pasjonatka rozwoju i wspomagania potencjału. Mama, żona i szczęściara.

1 Comment

Poczucie własnej wartości : ufaj i daj o siebie. - Psycholog i Coach - Anna Kamyszek-Cieślarczyk · 5 grudnia 2017 o 15:04

[…] jesteś po lekturze 40 pomysłów jak dbać o siebie LINK TUTAJ oraz  potrafisz już śmiać się z siebie LINK TUTAJ – czas na kolejny krok: poczucie […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: