Już 1 czerwca Dzień Dziecka – oczywiście każdy rodzic, babcia, dziadek, ciocia zastanawiają się nad prezentem dla Maluszków. Postanowiłam zrobić serię wpisów o mądrych pomysłach na Dzień Dziecka. Oczywiście Kapitan Nauka to firma, która musiała znaleźć się w tym gronie. Kapitan Nauka to niezaprzeczalne solidny wydawca i kapitalne produkty na Dzień Dziecka – piękne wykonanie i merytoryczna wartość w każdym produkcie. Jeśli macie dziecko 1+ 10+ to wpis zdecydowanie jest dla Was. Kapitalne pomysły na Dzień Dziecka – zaczynamy:
100 pierwszych słów – W domu i w ogrodzie
Doskonały pomysł na Dzień Dziecka to po prostu książka! Tylko jaka – propozycja dla najmłodszych czytelników. 100 pierwszych słów to ilustrowana książka obrazkowa będąca przewodnikiem po domu i ogrodzie. Obrazki oraz podpisy (w tym samym słownictwo z zakresu domu i ogrodu) zostały zaprezentowane według tematów: ogród i dom, salon, kuchnia, łazienka, sypialnia, mój pokój, ogród, warzywa, owoce, narzędzia, przyroda. Ilustracje zdecydowanie wpadają w oko – wile z nich do złudzenia oddaje rzeczywistość z naszych domów np. bałagan na podłodze dziecięcego pokoju czy laptop na biurku w salonie. Książka „100 pierwszych słów” to zabawa i nauka w jednym. Słowa i przedmioty zawarte w podpisach należy przecież w zabawie odnaleźć. Również nazywanie zawartych na obrazkach przedmiotów i próby przeliterowania czy zapisywania ich do doskonała zabawa dla młodszych i starszych dzieci. Książeczka wydana jest w formie grubych kartonowych stron – odpornych na wszystkie dziecięce pomysły. Ogromny plus za zawarcie na dwóch stronach kategorii warzywa i owoce. Promocja zdrowego odżywiana na najwyższym poziomie – teraz od rodziców tylko zależy, aby wszyscy domowniki jedni warzywa i owoce. Zabawa z książką to okazja do ćwiczenia koncentracji, spostrzegawczości oraz wspólnego i kapitalnego spędzania czasu. Dla dzieci 1+. W serii również ZWIERZĘTA i POJAZDY!
Odkrywam świat/ Poznaje świat (Poradnik + Karty obrazkowe) 1+
- Pierwsze słowa
- Transport
- Dźwięki
Małe pudełka i solidne wykonanie oraz sporo kapitalnej wiedzy. Już roczne dziecko chce uczyć się świata – każdy dzień to okazja na dostarczenie optymalnej stymulacji. Rozmowa z dzieckiem to bardzo ważny element codziennego stymulowania i budowanie więzi oraz rozwoju kompetencji malucha. Kapitan Nauka o tym wie więc wydał kapitalne karty – w serii Poznaje świat i Odkrywam świat możemy spotkać takie zestawy tabliczek (kart) ze słowami i obrazkami (karty są dwustronne):
- Odkrywam świat:Pierwsze słowa, Transport, zwierzęta wiejskie, Owoce
- Poznaje świat: Dźwięki, Kolory, Emocje, Zawody.
Każdy zestaw to 17 kart oraz poradnik zawierający wskazówki o tym jak stymulować zmysły dziecka, jak uczyć czytać (już kilkunastoletnie dziecko) metodą Glenna Domana oraz jak miło spędzić czas. Do każdego z zestawów przygotowano około10 zabaw z wykorzystaniem kart np.zabawy w czytanie, naśladowanie dźwięków, wielkie domowe poszukiwania, lubi – nie lubi, jakie to jest, odwzorowywanie kształtów itd. Zabawa w Dźwięki to również okazja do zastosowania ćwiczeń logopedycznych polegających np. na wypowiadaniu odgłosów, zgadywaniu kto wydaje dany dźwięk czy układaniem wierszyków dźwiękonaśladowczych.
Estetyka kart wymaga podkreślenia – mocna twarda tektura, miękkie narożniki, dwustronne wydanie, estetyczna grafika lub zdjęcia (zestaw dźwięki zawiera realne zdjęcia). Gruba tektura odporna na zniszczenie oraz czytelny przekaz – grafika na białym tle oraz podpis literowy /zapis dźwięku. Zestawy dla dzieci 1+ tj. od 12 miesięcy w górę.
Układanki Malucha 1-3 lata
- Co pasuje?
- Angielski. Zwierzęta
Które dziecko nie lubi puzzli, układanek, zwierząt i kolorów?
Tutaj macie to wszystko w jednym pudełku!
Gdy dodamy do tego bardzo ładne ilustracje, solidność i estetykę wydania oraz wartość edukacyjno-rozwojową to już wątpliwości nie ma w ogóle. Kapitalne pomysły na Dzień Dziecka – układanki Malucha. Już roczne i starsze dziecko świetnie będzie się bawiło w układanki od Kapitana Nauki. Układanki ćwiczą logiczne myślenia oraz koordynacje ręka-oko, uczą słownictwa i stymulują umiejętność wypowiedzi. Prosta zabawa w dopasowywanie może być okazją do nauki angielskiego (Angielski. Zwierzęta), nauki kolorów (każda z 3-elementowych kolorowanek zawiera inne tło) oraz to świetna okazja do zabawy.
Układanki to okazja do zgadywanek – np. czym się bawić w piaskownicy? Gdzie mieszka złota rybka? Gdzie położyć bukiet kwiatów? Angielski to zabawa w dopasowanie kolorystyczne i gatunkowe obrazków do słowa w języku angielskim – tutaj potrzebna będzie pomoc dorosłego, który odczyta dziecku wyraz oraz znaczenie słowa. Przy okazji dowiadujemy się, że koty i psy mogą wyglądać bardzo różnie a kurczak w młodości wygląda jak mała żółta kuleczka. Każdy z zestawów składa się z 7 układanek i 21 elementów. Zanim przejdziecie do dużych zestawów warto spróbować od układanek 2 i 3 -elementowych.
Na tropie angielskich słówek
Bystre książki – propozycja dla nieco starszych dzieci. Książka, która skradła moje serce – edukacyjnie i estetycznie cudo. Przeczytajcie TUTAJ. Niepowtarzalne grafiki, wydanie i wartość edukacyjna. Dbałość o detale, 11 autorów, 11 tematów i 11 różnych ilustracji. Trwałe kartonowe kartki – odporne na zniszczenie i solidna pozycje na prezent na Dzień Dziecka. Ksiązka która zapada w pamięć w dzieciństwie i jest z nami do dorosłości. Na pewno będzie towarzyszyć przez lata – do nauki słówek w języku angielskim, polskim oraz do układania opowieści, odnajdywania szczegółów oraz smakowania sztuki (grafiki po prostu powalają na kolana – a w dodatku 11 autorów to także 11 stylów graficznych).
Zwierzaki Bystrzaki 5+
Kapitalna gra dla bystrych dzieci i dorosłych – trening spostrzegawczości i tropikalna przygoda bez wychodzenia z domu. Zabawa w bardzo kolorowej oprawie graficznej i z mnóstwem opcji wariantów rozgrywki. Kolorowe pudełko plansza, 80 kart oraz 24 żetony. Wszystko składa się na 11 wariantów gry – w której w zależności od liczby graczy, wieku czy upodobań wybierzemy się w wyprawę do egzotycznej dżungli. W dżungli kryją się egzotyczne zwierzęta – tylko bystre oko może je wypatrzeć a nieprzeciętna pamięć zapamiętać, gdzie mieszka motyl, kameleon czy ryba. Warianty gry to np. gra w pojedynek ( jak w ulubionej grze karcianej w wojnę), odnajdywanie właściwego zwierzaka i umiejscowienie żetonu na planszy z jego podobizną, gra w memory, zabawy na czas, tropikalne pary, szybki kameleon – oj tutaj się dzieje.
Gra przeznaczona jest od 5 roku życia, dla 2-4 graczy. Średni czas zabawy do 5-20 minut w zależności od zabawy i ilości powtórek. Na pewno będziecie się świetnie bawić i rywalizować o miano najbardziej bystrego gracza!!
Ciekawą propozycją jest gra w Wojnę w dżungli. Karty zostały przyporządkowane do określonej hierarchii ważności i w pojedynku (jak w grze karcianej wona) gracze starają się zdobyć jak najwięcej kart . I tak kameleon wzorzysty jest silniejszy od jednokolorowego, węża , ryby czy motyla! Hierarcha może być w każdej rozgrywce inna – gracze sami decydują o ustawieniu bazowej kolejności.
Autorką ilustracji jest Magdalena Popovics – zadanie wykonane na medal. Żetony wykonane z trwałego kartonu, plakat mógłby być bardziej sztywny – ale nadrabia mocą kolorów i wielkością, karty bardzo dobrze wykonane i porządnie zróżnicowane.
Gra edukacyjna Zegar – 5-9 lat
Nauka znajomości czasu i odczytywania godziny nie musi być nudna. Już 5-letnei dzieci można nauczyć korzystania z zegarka elektronicznego i analogowego. Grafiki, elementy oraz warianty gry, których także jest bardzo dużo (aż 12) to zapewnienie solidnej porcji treningu oraz edukacji.
Zestaw zawiera:
- -dwustronny zegar z ruchomymi wskazówkami
- -4 dwustronne plansze (dwie tworzą pracownię mistrza zegarmistrza i dwie z planem dnia Julki i Franka), na odwrocie znajdują się tarcze zegara
- -36 żetonów z zegarami, w trzech kolorach.
- -instrukcje, która posiada aż 12 wariantów z różnym stopniem trudności.
„Zegar” to 12 propozycji rozgrywki w której już 5/6 letnie dzieci będą mogły trenować umiejętność posługiwania się zegarkiem. Dodatkowo zegar to również trening spostrzegania, pamięci, koncentracji i spostrzegawczości.Ilustracje w wykonaniu Katarzyny Urbaniak i Marcina Minora chwytają za serce – to estetyka jak z książki o zaklinaniu czasu. Zegary, godziny, wskazówki i CZAS – temat przewodni został w bardzo przystępny sposób przedstawiony. Bedzie okazja, aby pozbyć się swoich żetonów i przyporządkować je do odpowiednich miejsc na planszy,inna opcja to prawidłowy odczyt godziny i ustawienie wskazówek zegara, pamięciowe memory w formie zegarów do pary czy porządkowanie zegarów w pracowni zegarmistrza. Każda z propozycji to inny rodzaj rozgrywki.
Co robi Julka o 10:00 i o której Franek wychodzi z domu? Czy uczeń przerośnie (zegar)mistrza? Poznaj wesołe rodzeństwo i odwiedź tajemniczą pracownię, w której rozbrzmiewa tykanie zegarów, a odczytywanie godzin opanujesz bez trudu!
PODSUMOWANIE i rabat 20%:
SKLEP INTERNETOWY: https://www.kapitannauka.pl/
Tylko Kapitan Nauka ma tak kapitalne gry: mądre, solidnie wykonanie i z kilkoma wariantami rozgrywki w jednym pudełku! Z okazji Dnia Dziecka możecie zrobić zakupy w sklepie internetowym Kapitana Nauki z 20% rabatem!
Kapitalne pomysły na Dzień Dziecka – już wiecie jakie! Warto – polska firma i gwarancja zadowolenia dziecka.
0 komentarzy