Fighting Fantasy to seria legendarnych gier fabularnych w wariancie książkowym. Wydawnictwo FoxGames zadbało by i w Polsce wielbiciele pojedynków, magicznych i fantastycznych stworzeń oraz książek typu gamebooki mieli coś dla siebie. Sięgająca roku 1982 książka – gra fabularna autorstwa Steve’a Jacksona i Iana Livingstone’a. Zobaczcie jak się gra i o jako wielbicielka gier planszowych o tym sądzę! Zapraszam na GRAnatowyczwartek z „Czarnoksiężnik z Ognistej Góry”.
![[Tags] wp-1603832707171-683x1024 GRAnatowyczwartek: Czarnoksiężnik z Ognistej Góry – Fighting Fantasy vol. 1 FOXGAMES](https://i0.wp.com/psychologicoach.pl/wp-content/uploads/2020/10/wp-1603832707171.jpg?resize=683%2C1024)
Czarnoksiężnik z Ognistej Góry
Gamebooki to ciekawe sposoby przełożenia rozbudowanej gry typu RPG do książkowej wersji. Nie bądź tylko przekonany iż wystarczy się wygodnie rozsiąść w fotelu i zanurzyć w lekturze! Nie! Klimatyczna przygoda będzie wymagająca. Zacznijmy od tego, że przyda się coś do pisania i kość do gry. Niestety tych akcesoriów nie ma w zestawie, ale szczerze nikt po sięga po „Czarnoksiężnika” nie będzie miał trudu, aby znaleźć taki zestaw w domu. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie macie kości do gry to nic złego. Książka ma swój zestaw rzutów. Wystarczy, że otworzymy kartkę na dowolnej stronie i odczytamy wynik z jej dołu. Ciekawy i pomysłowy zabieg (duży plus).
Wyruszamy w podróż.
Wstęp zaprowadza nas do samego końca książki. Znajdziemy tam przewodnik po książce, w którym to będziemy określać charakter, wyposarzenie i mocne strony naszego bohatera. Ostatnie strony wyjaśniają też jak walczyć, uciekać przed potworami, korzystać ze szczęścia i ekwipunku oraz regenerować punkty poszczególnych cech. Zgodnie z wytycznymi (rzucając kośćmi) ustaliłam poziom zręczności, wytrzymałości oraz szczęścia. W ten sposób tworzymy naszego unikatowego bohatera.
Nie zapomnijcie także o robieniu notatek w trakcie gry i rysowaniu mapy – by nie pójść tą samą drogą dwa razy.
Książki z serii Fighting Fantasy w polskim wydaniu prezentują się bardzo elegancko. Porozmawiajmy jednak nieco więcej o samej rozgrywce. Opowieść zabiera nas w klimat wydarzeń. Absolutnie zanurzamy się po czubek głowy w świecie fantasy. Poszukujemy tytułowego Czarnoksiężnika. Nie będzie to prosta i bezpieczna droga. Jednak wchodzimy do tajemniczej jaskini. Przygotujcie się na wiele wyborów, które trzeba podjąć błyskawicznie licząc się z konsekwencjami , których rozmach może was zaskoczyć (i na pewno tak się stanie).
„Czarnoksiężnik z Ognistej Góry” to okazja do podejmowania wielu decyzji. Wiele razy będziecie wybierać drogę w która chcecie się udać oraz decydować o podniesieniu przedmiotów, otwarciu ich czy rozmowach ze spotkanymi istotami. Niezależnie od tego, czy pójdziemy na wschód, czy na zachód, szybko trafimy na wałęsające się po podziemiach stwory, drzwi, które możemy otworzyć lub nie, pokoje pełne różności, które możemy przeszukać, znajdując mniej lub bardziej przydatne niespodzianki. Spotkania skutkować mogą spadkiem naszej wytrzymałości. Do chwili, aż nie osiągniemy poziomu zero tj. śmierci.
Nie będzie przyjemnie i łatwo! I w którą stronę się udać! Absolutnie nie jest prosto podjąć właściwą decyzję…
Pomóc może Wam rysowanie mapy!
Moim zdaniem – okiem psychologa.
Czarnoksiężnik z Ognistej Góry to ciekawa rozgrywka pełna mrocznych zakamarków i nieznanych zakrętów. Potyczki są oczywiście w dużej mierze losowe, jednak nie sprawiają, że gracz będzie bez poczucie sprawstwa. Na mnóstwo decyzji mamy sami wpływ. Absolutnie klimatyczna przygoda! Klasyczna i bardzo klimatyczna przygoda w świecie fantasy. Ilustracje dodają jej surowego i bardzo artystycznego klimatu. Naprawdę możecie wczuć się w poszukiwacza skarbu. Osobiście czułam też napięcie związane z wędrowaniem w nieznane. Ilustracje i spotkanie postacie zdecydowanie budują klimat niepokoju.
Oczywiście mamy do czynienia z dużą losowością. Już samo rzucanie kośćmi i wybieranie między opcja a lub b to losowość. Dużo zależy także od bazowych umiejętności naszej postaci. To jakie będziemy mieć cechy bohatera może nam skutecznie utrudnić zabawę lub ją znacznie ułatwić. Również tworzenie mapy znacznie ułatwia grę. Gra jest jak na gamebooki przystało raczej jednorazowa. Chyba, że macie w sobie tyle zacięcia, że chcecie sprawdzić, gdzie wiodą ścieżki, którymi jeszcze nie przeszliście.
Technicznie jestem z tych graczy, którzy nie chcą pisać po książce więc korzystam z notatnika (przydałby się każdemu wg.mnie). Jestem jednak pełna podziwu dla autorów dzieła za dokładność, poprawność i wyobraźnię. Błędów brak! Wszystko jest perfekcyjnie połączone, spójne i logicznie powiązane. Dzieło mimo lat nie straciło także z atrakcyjności. Zdecydowanie polecam dla nastolatków, młodzieży starszej jak i młodszej. Zdecydowanie dla gracz ceniących klimat fantasy.
- Do kupienia TUTAJ
Gamebook od FoxGames to ciekawa propozycja dla wielbicieli klimatów fantasy. Stań się bohaterem przygody i nie daj się zniszczyć! Walcz i baw się w podziemiach szukając Czarnoksieznika, które skarb jest twoim celem! Fajna zabawa i ciekawy sposób na spędzenie wielu wieczorów – grając solo.
0 komentarzy