GRAnatowy czwartek to seria cotygodniowych recenzji gier planszowych. Zawsze sprawdzone tytuły, skrót zasad i moja psychologiczna recenzja. Dzisiaj gra, która absolutnie urzeka wydaniem i zaskakuje ciekawą mechaniką. O kocie w kłopocie to propozycja dla rodzin oraz bardzo dobra gra bez górnej granicy wieku. Wielka przygoda małego kotka właśnie się rozpoczyna. Pomóż mu odnaleźć drogę do domu. Zbieraj wskazówki i staraj się unikać kłopotów! Będzie się działo! Bardzo dobra gra!

20190222_14035137649222 GRAnatowy czwartek zaprasza na rodzinną zabawę z Trefl Joker Line: O kocie w kłopocie.

O kocie w kłopocie

Katastrofa, kocie…zgubiłeś się.. Obudziłeś w naczepie ciężarówki, samotny, zdezorientowany i zziębnięty.

Chcesz jak najszybciej wrócić do domu, ale gdzie on jest? Okolica wygląda obco, budynki są do siebie podobne, a ty jesteś coraz bardziej głodny.

Może mieszkający tu ludzie Cię nakarmią? Nie poddawaj się! Krok po kroku, zbierając wskazówki, na pewno odnajdziesz swój dom.

W końcu koty zawsze spadają na cztery łapy.

Celem rozgrywki jest jak najszybsze doprowadzenie kotka do jego domu. Zadanie jest  o tyle trudniejsze, że nie znamy okolicy oraz nie bardzo pamiętamy, gdzie kot mieszka. To właśnie zadanie graczy: zbierać wskazówki, liczyć siły na drogę oraz unikać kłopotów lub utrudniać powrót do domu konkurentom. Piękne wydanie i ciekawa mechanika! O kocie w kłopocie to spore zaskoczenie!

  • Czas trwania: 30 min
  • Ilość graczy: 2 – 4
  • Wiek: 10+ kot 😉
  • Do kupienia TUTAJ

Zawartość pudełka:

  • 4 puchate pionki małych kotków
  • karty posiłku
  • karty szczęścia
  • karty pecha
  • 16 kafelków planszy
  • 18 żetonów domu

Skrót zasad gry:

Zadaniem graczy jest doprowadzenie naszego kotka do jego domu. W tym celu należy:

1. Wykorzystywać  karty pokarmu do poruszania się po okolicy;

2. Odwiedzać  domy w celu poszukiwania swojego domku;

3. Zagrywać karty szczęścia na siebie i pecha na innych graczy;

Gracze układają pole gry według instrukcji. Na początku plansza jest zakryta. Otrzymujemy także 3 karty posiłku oraz 3 żetony domu tj. dach, kształt i ogród. To właśnie nasza indywidualna kombinacja stanowi cel podróży kota i wskazuje na dom do którego musi się udać. Kłopot tylko w tym, że my nie widzimy tych elementów.  Sprawdzić je możemy tylko, gdy nasz kotek zawędruje do domu na planszy i inni gracze wskażą patrząc na nasz dom, czy któryś z elementów zgodny jest z naszym żetonem. Jeśli tak – odwracamy go.  Gdy nasz kotek zawędruje do swojego domu – wygrywamy.

Pola na planszy gwarantują nam karty – 1 lub 2. Stanowią one karty posiłków, szczęścia lub pech. Karty posiłków pozwalają nam poruszać się, karty szczęścia dają nam różne bonusy, natomiast kart pecha nikt nie chce wyciągnąć, bo one utrudniają grę. Instrukcja dopuszcza także spotkania kotków i pojedynki!

Zasady są bardzo sensowne i logiczne. Ławo je zrozumieć i wprowadzić w grę innych graczy.

20190222_14035137649222 GRAnatowy czwartek zaprasza na rodzinną zabawę z Trefl Joker Line: O kocie w kłopocie.

Moja ocena:

O kocie w kłopocie to spore zaskoczenie. Pozornie gra wydaje się bardzo dziecinna. Rozgrywka jest przystępna i prosta ale równocześnie bardzo regrywalna i pozbawiona banalności. To bardzo przyjemna gra osadzona w sympatycznym klimacie kocich spacerów po okolicy. Klimat i tematyka zaznaczona jest w rozgrywce bardzo dobrze. Zabawne żetony kotków mają nawet puchate ogonki. Samo wydanie gry również zasługuje na wyróżnienie. Jakość komponentów i ich estetyka podoba się nie tylko dzieciom.

Rozgrywka w kocie poszukiwania należy do przyjemnych. Plansza miasta podczas każdej partii jest inna, co zapewnia absolutną regrywalność.  Każda partia jest inna – i trudno tutaj o jednoznaczną wygraną. Rozłożenie żetonów jest losowe. Teoretycznie może przydarzyć się partia, która zakończy się bardzo szybko. W praktyce rozgrywka zwykle trwa około 30 minut.

Rozgrywka to trening myślenia logicznego, pamięci oraz podejmowania decyzji. Od naszych ruchów zależy to czy wygrana będzie naszym udziałem. Nie warto więc wchodzić  dwa razy do tego samego domu. Rywalizacja naprawdę udziela się graczom.

Gra sprawdzi się dla graczy od około 7-10 lat. Zależne jest to od umiejętności czytania najmłodszego gracza oraz jego zdolności poznawczych.  Młodsze dzieci po kilku partyjkach są w stanie grać w grę kojarząc opis karty po obrazku (bez konieczności czytania). Konieczność dedukcyjnej analizy domowych żetonów to świetny trening poznawczy.

W grze przydaje się odrobina szczęścia. To z uwagi na losowy dobór żetonów i ułożenie planszy. Rozgrywka jest szybka, spokojna i bardzo pogodna. Gra ujawnia z każdym ruchem informacje o grze , co sprawia, że gracze mocno angażują się w analizę sytuacji na planszy. Tematyka kocia jest absolutnie jednym  z ulubionych tematów dziecięcych zabaw – na pewno wielbiciele kotów będą zadowoleni.

Serdecznie polecam i dziękuję Trefl Joker Line za przekazanie egzemplarza do recenzji.


annakamyszek

Anna Kamyszek-Cieślarczyk – psycholog, coach, trener biznesu i umiejętności psychospołecznych. Pasjonatka rozwoju i wspomagania potencjału. Mama, żona i szczęściara.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *