GRAnatowy czwartek zaprasza na zabawę z elementem historii! I to nie byle jaka historia bo od 2-8 osób z ponad 500 wydarzeniami! Wtedy kiedy + Szalone fakty to światowy bestseller, którego uroki odrywają młodzi i starsi na całym świecie. Idealna propozycja na imprezę, w podróź,wieczór, poranek czy waszą specjalną okazję. Małe pudełko a wiela zawartość!

20190409_130703-1695903921-1024x768 GRAnatowy czwartek: Wtedy kiedy + Szalone fakty! EGMONT

Wtedy kiedy to propozycja uniwersalna. Tworzymy w niej linię czasu, która rozbudowuje się poprzez dokładanie do niej kolejnych wydarzeń. Wykarz się wiedzą lub intuicją i prawidłowo zbuduj linię czasu. Nauka i zabawa w jednym. Setki dat, osób, ciekawostek i wielkich zdarzeń z Polski i Świata o których warto wiedzieć więcej!

Baw się, ryzykuj i poznaj różne ciekawostki z nowożytnej historii.

  • „Wtedy kiedy. Gra imprezowa”
  • Autorka: Jane Ruemmele
  • Opracowanie graficzne: Piotr Kania
  • Egmont
  • Liczba graczy: 2-8
  • Wiek: 10-110
  • Czas rozgrywki: 30 min
  • Do kupienia TUTA
  • DODATEK „Szalone fakty”
  • Do kupienia TUTAJ

Zawartość pudełka:

  • 274 dwustronne karty (548 wydarzeń)
  • 1 karta – zakładka
  • instrukcje
  • w pudełko zostawiono miejsce na przyszłe dodatki
  • DODATEK „Szalone fakty”:
  • 110 dwustronnych kart

Skrót zasad:

Zasady są bardzo proste i intuicyjne. Gracze zajmują pozycje wookół stołu/pola gry. Każdy z graczy pobiera po 1 karcie i wykłada ją na stół. To poczatek naszej prywatnej linii czasu. Gramy! Zadaniem gracza jest oczywiście dokładne ulokowanie karty wydarzenia na swojej lini czasu. Na karcie znajduje się data oraz krótka informacja o wydarzeniu. Gracz sąsiedni czyta opis karty przeciwnikowi. Naszym zadaniem jest przypisanie karcie odpowiedniego miejsca na naszej osi czasu. Jeśli wybór miejsca jest poprawny gracz kartę dokłada do swojej osi czasu. Jeśli nie, jej miejsce na osi czasu próbuje wskazać kolejny gracz. Jeśli żadnemu z graczy się to nie uda, karta wraca na spód stosu. Gra toczy się do momentu, gdy któryś z graczy na swojej osi czasu ułoży 10 kart.

Proste? Bardzo!


Moja ocena:

Wtedy kiedy to gra uniwersalna. Zdecydowanie jest lubiana przez młodzież i dorosłych. Stanowi świetną propozycje zabawy, nauki i rozrywki jednocześnie. Czy wymaga zajomości historii? Tak, ale nie jest to warunek konieczny. Karty wykraczają daleko poza historię. Dotykają obszarów kultury, życia społecznego i wiedzy o świecie. Na pewno przyda się umiejętność kojarzenia faktów, orientacji w czasie, ogólne obycie. Gra ma wiec dużą uniwersalność i przystępność.


Gra ma wielki walor edukacyjny. To lekcja i powtórka z historii i wiedzy najnowszej dla młodzieży oraz dorosłych. Element zabawy sprawią, że przyswojenie informacji będzie mimowolne, automatyczne i bardzo szybkie.


Tematyka gry zbliżona do znanego tytułu TIMELINE. Nie jest to jednka powtórka tylo zbiór nowych dat. Zdecydowanie spodoba się wielbicielom gry typu timeline/cardline. Wydanie gry jest poprawne. Niestety nie znajdzimy tutaj ilustracji lecz bardzo przejrzystą szatę graficzną w kolorach żółty i granatowy. Nie ma więć „problemu” z sugestią poprez ilustrację na karcie. Mi osobiście zabrakło elementu graficznego, który tak bardzo cenię w grach planszowych. Brak absolutnie nie wpływa na wrażenia z gry, które są bardzo dobre!


Gra w Szalone fakty sprawdzi się jako uniwersalna gra planszowa dla małych i dużych!

Dziękuję WYdawnictwu EGMONT za przekazanie gry do recenzji.


annakamyszek

Anna Kamyszek-Cieślarczyk – psycholog, coach, trener biznesu i umiejętności psychospołecznych. Pasjonatka rozwoju i wspomagania potencjału. Mama, żona i szczęściara.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: