Co prawda kości nie mają nóg, ale w grze Rzutem do mety z Twoją pomocą pokonają trasę szybciej niż nie jeden maratończyk. 😉

Rzutem do mety emocjonująca rodzinna gra w kości. Zagrywaj karty i obserwuj swoich sześciościennych zawodników w drodze do mety. Tu nie ma sentymentów. Będą za to nieoczekiwane zmiany lidera, będzie zgrzyt kości, będzie walka ścianka w ściankę. Zatem gotowi do rzutu?

20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

 

  • Czas gry: 30 minut
  • Wydawca: Trefl Joker Line
  • Wiek: 10+
  • Liczba graczy: 2-6
  • Do kupienia TUTAJ

 

Zawartość pudełka:

30 kolorowych kości!!

20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

  • 70 kart ruchu
  • 30 kart ukrytego celu
  • 4 karty etapu
  • 6 kart pomocy
  • Instrukcja

 

20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

Skrót zasad:

Wyścig rozpoczęty. Każdy z graczy rywalizuje na poszczególnych etapach o jak najwyższą pozycje. Po zakończeniu ostatniego (czwartego) etapu czas wyłonić zwycięzcę.

20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

Na początku gry rzucamy grupą kostek. Następnie gracze otrzymują karty celów i karty ruchu. Z całej puli kości za pomocą kart ruchu będziemy tworzyć nowe grupy biegaczy w wyścigu.

Kośćmi (zawodnikami) porusza się przy pomocy zagrywanych kart. W swojej turze gracz może wykonać 1 z trzech akcji:

  • zagranie karty ruchu,
  • przerzut kości w wybranej grupie (prócz grupy prowadzącej),
  • zagranie karty ukrytego celu (raz na etap).

20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

Gra polega głównie na zagrywaniu kart ruchu. W swojej kolejce gracz zagrywa jedną ze swoich kart i wykonuje akcje z nią związaną:

  • przesunięcie do przodu wszystkich kości o wskazanym przez kartę kolorze lub liczbie oczek;
  • wybór koloru lub wartości i przesunięcie kości;
  • zamianę miejscami 2 sąsiadujących ze sobą grup, prócz grupy prowadzącej;
  • przesunięcie ostatniej grupy kości na drugą pozycję, za grupę prowadzącą;
  • przesunięcie 1 wybranej kości z grupy prowadzącej do ostatniej grupy;
  • obrócenie wszystkich kości o wybranej jednej wartości na ściankę przeciwległą.

Gracz może zagrać w swojej turze tylko 1 taką kartę, a następnie dociąga w jej miejsce nową z puli jawnych kart lub w ciemno ze stosu.

 20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

Każdy gracz dysponuje swoimi Kartami Ukrytego Celu i to one decydują o wygranej. Jeśli z talii wyłoni się karta etapu, sprawdzamy zwycięzców. Nie znamy momentu zakończenia wyścigu. W momencie, kiedy ujawnimy kartę końca rundy, gracze ustalają, ile zdobyli punktów. Za każdą kość znajdującą się w grupie prowadzącej, możemy otrzymać 0,1 lub 3 punkty. Jeśli kostka ma inny kolor i inną wartość, niż ta wskazana przez cel to przynosi graczowi 0 punktów. Za odpowiedni kolor lub wartość dostajemy 1 punkt. Jeśli kostka ma obie wskazane cechy, to daje aż 3 punkty. Na podstawie zdobytych punktów, przyznajemy tzw. Duże punkty zwycięstwa. Najwięcej zdobywa wygrany etapu, kolejni gracze otrzymują odpowiednio 2 i 1 punkt. Gra toczy się przez 4 rundy.

Niespodziewane zakończenie jest więcej niż pewne! Bądźcie czujni.

20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety 20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

Moja ocena:

Rzutem do mety to gra która wzbudziła mój entuzjazm z uwagi na kolorystykę, elementy graficzne i próbę połączenia tematyki gry planszowej z wyścigiem samochodowym. Co z tego połączenia wyszło? Niestety a może po prostu Rzutem do mety to bardzo duża losowość zarówno w kartach jak i kościach. O ile spodoba się to dzieciom, które wierzą nawet w zaklinanie kości to dorośli mogą poczuć frustrację. Tak więc – UWAGA: gra tylko dla osób, które tolerują dużą losowość.

Rzutem do mety ma bardzo proste zasady. Wszystkie informacje, które są istotne, czyli przebieg rundy, wyjaśnienie akcji specjalnych, wytłumaczone jest na karcie pomocy. Elementy gry są dobrze wykonane.

Dodatkowo tytuł sprawdza się w grze 3-4 osobowej. Sam wyścig zyskuje, kiedy na torze jest z kim rywalizować – Wariant 5 czy 6 osobowy to czyste szaleństwo. Bardzo ciężko o kontrolę na torze… prawdziwa jazda bez trzymanki.

Wielkość pudełka budzi sporo emocji – teoretycznie zapowiada dużą zawartość i 30 kolorowych kości to niezły dorobek. Tylko pudełko niesamowicie wielkie jak na zawartość, która się w nim znajduje. Teoretycznie wyprawka mogłaby służyć do rzucania kości, ale w praktyce nie sprawdza się takie rozwiązanie. Nadmiar powietrza na półce – jestem na NIE.

Samo wydanie graficzne gry jest bardzo kolorowe i pobudza emocje graczy do rywalizacji.  30 kostek to spory zasób: kolorowe, masywne i dobrze wykonane.

Pora na plusy: dynamiczna i zaskakująca gra kościana. Podoba się dzieciom i młodzieży, tytuł z kategorii gier rodzinnych. Gra potrafi mocno pokrzyżować plany graczom- więc na pewno budzi wiele emocji (niestety skrajnych).

20180815_0910161993610527-300x300 GRAnatowy czwartek: Rzutem do mety

Niestety tym razem Trefl Joker Line sprawdził się średnio. A na blogu mamy parę innych naprawdę ciekawszych tytułów np. Bystre Główki czy Sherlook albo Boss Monster. To ciekawsze pozycje  lepsze od gry Rzutem do mety.

 

Dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line za przekazanie egzemplarza recenzenckiego!


annakamyszek

Anna Kamyszek-Cieślarczyk – psycholog, coach, trener biznesu i umiejętności psychospołecznych. Pasjonatka rozwoju i wspomagania potencjału. Mama, żona i szczęściara.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *