GRAnatowy czwartek prezentuje PODAJ HASŁO – zabawna, szybka i radosna gra od GRANNA. Proste zasady, wariant gry we dwoje oraz zespołowej rymizacji. Sporo zaskoczenia, śmiechu i udanej zabawy. Doskonała gra do zabrania w podróż, na wakacje, zimowy wieczór czy w przerwie między większymi tytułami. „Podaj Hasło„ to świetna gra imprezowa, która mimo niewielkiej wielkości i niskiej ceny potrafi dostarczyć ogromną dawkę emocji.
PODAJ HASŁO
Podaj hasło to szybka gra imprezowa. Pozorni prosta i bardzo przewidywalna – wystarczy podać hasło na daną literę w ramach kategorii. Tutaj zaczyna się jednak zabawa. Mamy tylko 15 sekund na podanie odpowiedniego słowa, w dodatku punktacja również zależy od miejsca w którym znajduje się litera, która musi się pojawić w słowie. Gdy dodamy do tego kilka osób w drużynie robi się naprawdę ciekawie!
Cztery kategorie i cztery różne pozycje wymagające użycia danej litery w słowie, 15 sekund na odpowiedź. Jak wiele słów pasujących do wzorca wymyślisz przed przeciwnikami?
- Poziom trudności 10-99 lat
- Ilość graczy:2-10 os.
- Czas rozgrywki: 15 min.
- Wydawnictwo: GRANNA
- Autor: Roberto Pisonero Trapote
- Ilustracje: Pedro Soto, Piotr Socha
- Do kupienia TUTAJ
Zawartość pudełka:
- – 24 znaczniki
- – klepsydra
- – 18 kart punktacji
- – 56 tematów /liter
- – 16 kart pozycji
- – instrukcja
Malutkie pudełko i skrzętnie zapakowane elementy. Granna dba o jakość komponentów – i tym razem wszystko zgadza się na piątkę z plusem. Klimat starych gier wideo to dodatkowy atut wydania!
Skrót zasad:
- Gracze dzielą się na dwie drużyny. Otrzymują one karty do zapisu punktów oraz kosteczki do zaznaczania udzielonych odpowiedzi we właściwym kolorze
- Zadaniem obu zespołów jest podanie jak największej liczby haseł, które pasują do danej kategorii oraz zawierają wskazaną literę. Czas odmierza klepsydra. Mamy tylko 15 sekund na podanie słów.
- Przygotowujemy pole gry według wzorca z instrukcji/zdjęcia.
- Musimy podać wyraz w kategorii widocznej na rysunku po prawej oraz zawierający literę zawartą po lewej znajdującą się w określonym miejscu.
- Udzielając poprawnej odpowiedzi ustawiamy znacznik na karcie, w przypadku niejasności – najczęściej niedopasowanie do kategorii – przeciwnicy mogą przemieścić go na znak zapytania. Gwiazdki wskazują na liczbę punktów, które możemy uzyskać z każdego rozwiązania.
- Drużyny podają hasła w czasie 15 sekund po momentu wyczerpania wszystkich możliwości (nie można dublować słów oraz miejsc), spasowania przez uczestników.
- Sprawdzamy punktacje, ustawiamy nowe kategorie i litery
- Gra toczy się 4 rundy.
- Wygrywa drużyna z największą liczbą punktów.
Moja ocena:
Podaj hasło to wesoła gra imprezowa. Odrobina presji czasu, kreatywności, refleksu oraz szybkiego myślenia gwarantują udaną zabawę oraz mile spędzony czas w małym lub większym gronie. Podaj hasło to niepozorna gra. Malutkie pudełko, humorystyczna okładka kryje w sobie grę o dużym potencjale imprezowym, przerywnikowym czy zabawowym po prostu. Jeśli szukacie gry, którą można zabrać na wakacje, wyjazd czy do znajomych z wizytą – to bardzo dobry tytuł.
Podaj hasło to także gra, która zaskakuje prostotą i jednocześnie onieśmiela! Pozornie proste zadanie podawania słów pod presją czasu oraz w wymogu kategorii staje się sporym wyzwaniem. Koledzy z drużyny bywają pomocni a innym razem przeszkadzają w koncentracji i są powodem naszej frustracji. To największy urok gry! Wariant na dwie osoby działa również bardzo dobrze.
Na uwagę zasługują kategorie w rozgrywce. Mamy tu zarówno dość często występujące w grach słownych dziedziny ogólne takie jak jedzenie, narzędzia, miasta, ale też obejmujące pojęcia bardziej specjalistyczne pokroju: media, części ciała, kwiaty, rzeczy z drewna, przedmioty w kolorze żółtym czy choroby. Wszystkie kategorie są przyozdobione granatowymi, prostymi ilustracjami. Bardzo czytelne i estetyczne wykonanie.
Katy punktacji oddają klimatem stary wyświetlacz z gier wideo. Naszym zadaniem jest ułożenie na kartkach wyniku co rundę – proste i praktyczne rozwiązanie.
Sama rozgrywka dostarcza emocji – a to największa zaleta gier planszowych. Czuć w rozgrywce rywalizację miedzy drużynami a upływający czas skutecznie podnosi poziom trudności. Najciekawiej robi się w momencie, gdy zostają same trudniejsze pola i całej drużynie brakuje pomysłów.
Standardem jest też wydłużenie czasu rozgrywki. Po 4 rundach czuć można niedosyt. Standardowo gramy 6 lub 8 rund. Inną opcją jest rozgrywka do przekroczenia 100 punktów. Serdecznie polecam!
Za udostępnienie gry do recenzji dziękujemy wydawnictwu Granna
0 komentarzy