„Odkrywcy: Sahara”: fauna i flora Sahary to niezwykłe spotkanie z przyrodą, która fascynuje i zaskakuje jednocześnie. GRAnatowy czwartek zaprasza na wycieczkę, której trasa przebiega przez gorącą pustynię. Razem z Wydawnictwem Zielona Sowa wyruszamy w przygodę w której liczy się spryt, bystre oko oraz umiejętność planowania. Do dyspozycji graczy są również magiczne talizmany! Wszystko w towarzystwie zwierząt , których na Saharze spotkamy również bardzo dużo! Już od 6 lat – zapraszam na recenzję.

20190129_1822471756654611-300x300 GRAnatowy czwartek: „Odkrywcy: Sahara” od Zielona Sowa 6+

„Odkrywcy: Sahara”

Sahara to wspaniałe miejsce pełne niebezpieczeństw i wymagających warunków przetrwania. Tylko osoby, które wykażą się kompetencjami z zakresu: taktyki, przewidywania, planowania oraz los obdarzy je odrobiną szczęścia WYGRYWAJĄ. Droga to zwycięstwa jest identyczna w grze ODKRYWCY SAHARA. To pięknie wydana gra, której rozgrywka to rodzinna przygoda. Kafelkowe gry uwielbiają gracze a zabawa i element edukacyjny dodaje rozgrywce wartości. Jedna z moich ulubionych gier rodzinnych!

· Liczba graczy 2-5

· Średni czas rozgrywki: 30-40 minut

· Od 6 lat

20190129_1822471756654611-300x300 GRAnatowy czwartek: „Odkrywcy: Sahara” od Zielona Sowa 6+

· „Odkrywcy: Sahara”

· Autor: Anna Sobich-Kamińska

· Data wydania: 2018

· Wydawnictwo Zielona Sowa

· Ilustrator: Ewa Geruzel

· DO KUPIENIA TUTAJ

Zawartość pudełka:

20190129_1822471756654611-300x300 GRAnatowy czwartek: „Odkrywcy: Sahara” od Zielona Sowa 6+

Atrakcyjnie wizualnie pudełko kryje w środku:

· plansza do liczenia punktów,

· 80 kafelków Sahary i 1 kafelek Namiotu,

· 15 kafelków Fatamorgany, 5 żetonów punktów,

· 20 żetonów – talizmanów,

· 5 pionków,

· instrukcja.

Skrót zasad:

Instrukcja bardzo jasno opisuje najważniejsze zasady rozgrywki.
Poniżej prezentacja najważniejszych założeń.

W grze wcielamy się w podróżników, którzy odkrywają Saharę. Do rozpoczęcia gry potrzebujemy duże płaskie miejsce (podłoga lub stół). Pionki ustawiamy na planszy na polu z Namiotem. Każdy gracz otrzymuje 4 talizmany w kolorze swojego pionka. Na środku pola gry kładziemy kafel Namiotu.

W swojej turze gracz losuje 1 kafelek i układa do go kafelków znajdujących się na planszy zgodnie z kolorem na boku. Jeśli gracz dołoży kafelek bez gwiazdki do Namiotu, Fatamorgany, Oazy lub innego zwierzęcia dostaje 1 punkt, jeśli dołoży kafelek z gwiazdką ma 2 punkty. Jeśli z kolei dołożymy kafelek do zwierzęcia z tego samego gatunku dostajemy punkt za każde przylegające do niego zwierzę, jeśli mamy gwiazdkę punkty liczymy podwójnie.

20190129_1822471756654611-300x300 GRAnatowy czwartek: „Odkrywcy: Sahara” od Zielona Sowa 6+

Gracze maja również 4 żetony talizmanów: Cofnij, Zobacz, Zachowaj i Zamień. Każdy talizman można zagrać tylko raz w grze. Gracz, który użył talizmanu musi dołożyć w dowolnym miejscu kafelek Fatamorgany rewersem do góry. W sytuacji, kiedy zostanie on otoczony przez inne można go odwrócić. Jeśli mamy na obrazku Fatamorganę, gracz, który ostatni dołożył kafelek traci punkty za wszystkie zwierzęta, które przylegają do Fatamorgany i o tyle pól cofa na planszy swój pionek. Jeśli na kafelku mamy Oazę, zdobywamy punkty.

Gramy do ostatniego kafelka.
Wygrywa gracz, który ma największą ilość punktów.

Moja ocena:

Rozgrywka w „Odkrywcy: Sahara” to spora porcja przyjemności. Gra jest bardzo jasna w zasadach i z łatwością nowi gracze przyswajają jej reguły. Kafelki, ilustracje, elementy rozgrywki (rekwizyty, Oazy i Fatamorgany) oraz zwierzęta budują klimat gry. Faktycznie możemy wcielić się w podróżników wędrujących po Saharze i poczuć jej uroki i zagrożenia.

Gra wymaga od nas pewnych kompetencji. Jeśli gracz wykaże się sprytem, umiejętnością planowania i podejmowania decyzji ma wysokie szanse odnieść wygraną. Z każdą rozgrywką te szanse rosną, gdyż gra motywuje do rozwoju w obszarze tych kompetencji. Nauka i zabawa spotykana się jeszcze w elemencie poznawania zwierząt, które zamieszkują Saharę. Ich opis znajdziemy po odwróceniu planszy.

Gra „Odkrywcy: Sahara” to propozycja od Wydawnictwa Zielona Sowa w Serii Odkrywcy. Grę można np. łączyć z Amazonią (gra Odkrywcy Amazonia). Amazonia i Sahara to dwa zupełnie inne miejsca lecz w grze zwierzęta tych dwóch środowisk i kontynentów maja szansę się spotkać! Gry w połączeniu znacznie się rozbudowują i sprawiają, że rozgrywka zyskuje inny wymiar. Myślę, że kolekcja ODKRYWCÓW się powiększy!

Wszystkie elementy gry wykonane są z wielką starannością. Kafelki zostały zalaminowane, wycięte z grubego kartonu. Piękne obrazki wykonała Ewy Geruzel.

Jeśli szukacie ciekawej gry rodzinnej, w której liczy się planowanie i dobra zabawa z elementem edukacyjnym – „Odkrywcy: Sahara” to na pewno bardzo dobry tytuł. Piękne wydanie, mechanizm kafelków oraz klimat, który na pewno poczujecie! Zarówno do gry rodzinnej, dzieci w wieku 6+ oraz w rozgrywkach wielbicieli Sahary w każdym wieku!

Dziękuję wydawnictwu Zielona Sowa za egzemplarz recenzencki.


annakamyszek

Anna Kamyszek-Cieślarczyk – psycholog, coach, trener biznesu i umiejętności psychospołecznych. Pasjonatka rozwoju i wspomagania potencjału. Mama, żona i szczęściara.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *