Legendy Polskie to fenomenalna seria gier od wydawnictwa Granna. GRAnatowy czwartek zaprasza na czwartą legendę. Tym razem jedziemy na Kujawy (do Kruszwicy) i przyglądamy się wieży na zamku Króla Popiela. Ten niecny władca nie skończył dobrze a dowiecie się o szczegółach z gry. Król Popiel to propozycja dla 2-5 graczy od 6 lat. Dobra gra, która dodatkowo łączy watek historii, tradycji jak i wesołej zabawy z myszkami w roli głównej. Piękne wydanie i dwustronna plansza sprawiają, że gra również spodoba się graczom.
![[Tags] 20190204_103804978361204-768x1024 GRAnatowy czwartek: Legendy Polskie: Król Popiel od GRANNA](https://i0.wp.com/psychologicoach.pl/wp-content/uploads/2019/02/20190204_103804978361204.jpg?resize=576%2C768)
Król Popiel
W rozgrywkę na bazie ulubionego mechanizmu gry dziecięcej tzj. Układania puzzli, możemy zasiąść w 2-5 graczy od około 6 lat. Gra ma bardzo ładne wydanie i ciekawą tematykę oraz sprawną i bardzo prostą mechanikę. Jednocześnie w prostocie tkwi sekret zwycięstwa – nie jest to gra banalna i nudna! Uciekający król Popiel, którego chcą zjeść myszy to fenomenalny widok i mocno odczuwalny klimat rozgrywki.
- Król Popiel
- Granna
- 2-5 gracz
- Około 30 minut
- Do kupienia TUTAJ
Zawartość pudełka:
- dwustronna plansza
- 36 kafli z myszami
- 5 pionków myszy
- pionek króla Popiela
- 8 żetonów nagród
- 5 dwustronnych znaczników
- 6 podstawek
- instrukcja
Skrót zasad:
W trakcie gry będziemy dopasowywać do siebie elementy kafli niczym puzzle. Kafle to w istocie myszki, które gonią króla Popiela. Kafelki muszą przylegać do siebie przynajmniej jedną krawędzią. O sukcesie świadczą żółte kropki, których złączenie daje graczowi punkt. Dodatkowe bonusy dostępne są przy okazji dotarcia kaflem do króla Popiela. Bonus ukryty w beczce może nam przysporzyć dodatkowych punktów, podwaja ruch lub mnoży wcześniej zdobyte punkty. Musimy za to omijać mury budowli, okna fragmenty w wieży, które muszą pozostać bez myszy.
Król czeka na nas na początku rozgrywki w najniżej położonym oknie. Gdy myszki do niego dotrą, król ucieka do następnego okna i dalej aż do samej góry. W momencie, kiedy król nie ma już drogi ucieczki gra dobiega końca. Puzzle w swoim ruchu wybieramy spośród trzech dostępnych na planszy. Poruszamy się pionkami-myszkami. Puzzle możemy także w trakcie gry dowolnie obracać.
Bardzo proste i bardzo ciekawe spotkanie z historią i rozgrywką w dobrym wydaniu.
Moja ocena:
Legendy Polskie już dawno skradły moje serce. Seria jest po prostu dobra i Polska! Nawiązuje do tradycji, historii i legend które w Polsce są ciągle żywe. To ważne zadanie dorosłych, aby pokazać dziecku polskie zwyczaje, legendy i historie. Król Popiel jest grą, która ma wysoki nośnik przekazu historycznego. W instrukcji znajdziemy również legendę, która warto przeczytać na głos graczom przed rozgrywką.
Estetyka wydania jest bardzo duża. Gra jest bardzo ładne i solidnie wykonana. Komponenty cieszą oczy jak i pozwalają wczuć się w klimat wynikający z tematyki gry. Myszki wprost wylewają się na plansze tworząc ciekawą kompozycje. Jan Madejski oraz Grzegorz Molas wykonani bardzo dobrą pracę. Wszystko w bardzo dobrej cenie za mniej niż 40złptych.
Rozgrywka dedykowana jest dzieciom od 6 roku życia. Król Popiel na pewno spodoba się i zaangażuje także rodziców. Jest to propozycja gry familijnej w której na równi dziecko i dorosły rywalizuje o zwycięstwo. To ważne szczególnie dla tych dorosłych, którzy nie lubią podkładać się czy udawać gorsze ruchy grając z dziećmi. Tutaj możemy grać szczerze a i tak dziecko ma spore szanse na wygraną. Gra wymaga skupienia, podejmowania decyzji, drobnej analizy sytuacji i planowania (przy mniejszej liczbie graczy). Gracz ma za zadanie rozważyć jaki ruch będzie dla niego najbardziej opłacalny. Król Popiel podoba się dzieciom i dorosłym. Wnosi sporo świeżości przy prostych zasadach. Przybliża także historię i kulturę. Dwustronna plansza oraz losowy dobór kafli gwarantują różnorodność rozgrywki.
Dziękuję Wydawnictwu GRANNA za przekazanie gry do recenzji.
0 komentarzy