K2- wspaniała i bardzo niebezpieczna góra! Do dzisiaj nie zdobyta zimą (może wkrótce się to zmieni!). K2 to także znana i bardzo dobra gra planszowa. Każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, których zadaniem jest dobycie szczytu i bezpieczny powrót – mają na to 18 dni. Zadanie jest bardzo trudne –lecz możliwe! Sprawdź czy osiągniesz cel i bezpiecznie wrócisz do bazy! Rebel zaprasza na wyprawę na szczyt K2! Idziesz z nami?
![[Tags] 20200128_203140931068878-1024x1024 GRAnatowy czwartek: K2 - Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa od REBEL](https://i0.wp.com/psychologicoach.pl/wp-content/uploads/2020/01/20200128_203140931068878.jpg?resize=750%2C750)
K2
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100… 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?
W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów- ich zadaniem jest zdobycie jak najlepszego wyniku punktowego i bezpieczny powrót/ przetrwanie 18-dniowej wyprawy. Im wspinacz wejdzie wyżej tym zdobędzie więcej punktów zwycięstwa. Jednak musimy uważać na aklimatyzację – jej spadek powoduje śmierć i utratę punktów. Do dyspozycji gracze maja różne drogi dotarcia na szczyt oraz możliwość stawiania namiotów. Dodatkową zmienną jest pogoda, która jednego dnia pomaga a innego bardzo przeszkadza w zdobyciu szczytu.
![[Tags] 20200128_203140931068878-1024x1024 GRAnatowy czwartek: K2 - Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa od REBEL](https://i0.wp.com/psychologicoach.pl/wp-content/uploads/2020/01/20200128_1456461925275109.jpg?resize=750%2C481)
Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą.
Adam Kałuża, „Wyprawa rusza dalej”
- Tytuł: K2
- Seria wydawnicza: K2
- Typ gry: strategiczna
- Projektant: Adam Kałuża
- Ilustracje: Jarek Nocoń
- Wydawca polski: Rebel.pl
- Liczba graczy: od 1 do 5 osób
- Wiek graczy: od 8 lat
- Czas rozgrywki: ok. 30-60 min.
- Do kupienia TUTAJ
Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna plansza
- 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
- 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
- 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
- 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
- 20 żetonów ryzyka
- 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
- 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
- drewniany znacznik pogody
- znacznik pierwszego gracza
- instrukcja POLSKA I ANGIELSKA
Gra jest niezależna językowo. Dodatkowo w pudełku znajdziemy instrukcję w języku angielskim!
Skrót zasad:
K2 to wielkie pudełko w którego wnętrzu znajdziemy elementy gry. Po ich rozłożeniu i szybkiej lekturze zasad możemy zacząć grać. Każdy gracz otrzymuje dwójkę alpinistów, których celem jest zdobycie szczytu góry i bezpieczny powrót lub przetrwanie 18dniowej wyprawy. Alpiniści zdobywają punkty oddzielnie. Po zakończeniu 18 rundy podliczamy wynik graczy.
![[Tags] 20200128_203140931068878-1024x1024 GRAnatowy czwartek: K2 - Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa od REBEL](https://i0.wp.com/psychologicoach.pl/wp-content/uploads/2020/01/20200128_1455321494767692.jpg?resize=384%2C512)
W każdej turze gracze z 6 kart na ręce jednocześnie zagrywają 3 i kolejno rozpatrują ich efekty: poruszenie alpinistów lub dodanie im punktów aklimatyzacji. Im wyżej, tym trudniejsze warunki: przemieszczanie się wymaga coraz więcej punktów ruchu, a poza tym co turę tracimy punkty aklimatyzacji np. z powodu złej pogody.
Wspinacz, którego punkty aklimatyzacji spadną poniżej zera niestety umiera. Możemy także wykorzystać kartę ratunku i sprowadzić go niżej bez utraty życia – wariant rodzinny gry.
Wspinaczkę należy planować więc ostrożnie i bez brawury. Jak na prawdziwej wyprawie w góry! Musimy obserwować pogodę, która potrafi mocno pokrzyżować nam plany – na szczęście widzimy co będzie jutro! Pionki graczy, które znajdą się na niewłaściwej wysokości pod koniec tury, tracą dodatkowe punkty aklimatyzacji. Na szczęście przed zbyt szybkim zamarznięciem może nas ochronić rozbicie namiotu, niesionego przez każdego z alpinistów. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na decyzje graczy są żetony ryzyka. Jeden z nich musi wziąć z puli gracz, który zagrał w danej turze karty z największą sumą punktów ruchu. Symbolizuje to skutki ryzyka, podejmowanego przez śpieszących ku szczytowi wspinaczy. Żeton ryzyka może utrudnić poruszanie się w danej turze lub odebrać punkty aklimatyzacji poruszonemu alpiniście. Gra bardzo realistycznie oddaje obciążenia z którymi zmaga się alpinista. A jaka jest moja opinia o grze?
Okiem psychologa – moja opinia:
K2 to bardzo dobra gra. Świetnie sprawdzi się w gronie rodzinnym, dla graczy wagi lekkiej lub średniej. Zdecydowanie polecam ją na rodzinne spotkania oraz jako główny tytuł w grze ze znajomymi. Zasady gry są bardzo przystępne i klarowne do zrozumienia oraz wytłumaczenia. K2 to także tytuł zanurzony w tematyce alpinizmu! Mimo swych 10 lat od premiery gra nie straciła na atrakcyjności i popularności. Doczekała się nawet trzech dodatków.
Tematyka podboju szczytu K2 zimą to ciekawy temat na grę. Gra nie ma sobie równych jeśli chodzi o konkurencje w tym temacie. Powiązanie gry z tematyką tworzy bardzo wyraźny klimat i pomaga zapamiętać graczom reguły.
K2 to pojedynek strategii i taktyki – gra świetnie rozwija i sprawdza nasze zasoby logicznego myślenia. Pozwala nam na planowanie kilku ruchów do przodu a jednocześnie potrafi zaskoczyć. Źródłem zaskoczenia jest również gra pozostałych zawodników. Ich decyzje mogą nam np. zablokować możliwość wejścia na szczyt. Alpinista stojący w niewłaściwym miejscu może prawie całkowicie zatamować ruch na szczyt. Im wyżej, tym mniej pionków mieści się na jednym polu. Również żetony ryzyka potrafią zmienić nasze plany. Możemy także starać się zapamiętywać zagrane karty – i w ten sposób planować ruchy alpinisty. Lecz jest to strategia mocno wymagająca skupienia i dobrej znajomości gry oraz niezawodnej pamięci.
Gra przebiega bardzo sprawnie. Większość ruchów i planów gracze obmyślają równocześnie, co nie powoduje strat czasu i przestojów. Gra dostarcza nam także wariant letniego wejścia na odwrocie planszy. Gra świetnie sprawdza się w wariancie pary, trzech czy pięciu graczy. Gra proponuje także wariant solo! Regrywalność tytułu jest bardzo duża!
K2 to bardzo dobra gra! Ciekawa mechanika i mocne zanurzenie w tematyce. Dostarcza wielu okazji do podejmowania decyzji, tworzenia strategii, szacowania ryzyka. Sprawdzi się solo, w parze czy jako gra rodzinna lub pozycja na spotkanie przy grach w gronie znajomych. Serdecznie polecam!
0 komentarzy