GRAnatowy czwartek to seria recenzji gier planszowych okiem gracza i psychologa. Jako fanka gier oraz trener umiejętności społecznych i psycholog dzisiaj przygotowałam genialnie imprezowe zestawienie trzech gier od wydawnictwa Albi. W jednym wpisie znajdziecie aż trzy gry: Party Time – znasz mnie? Party Time –wielki zakład i Telepatia! Po wielu partiach wśród młodzieży i dorosłych oraz nie jednej imprezie z grami nadszedł czas na recenzję i podsumowanie tych trzech tytułów. Wakacje to idealny czas na zabawę – może któryś z tytułów uatrakcyjni waszą imprezę?
Party Time – znasz mnie?
Do kupienia TUTAJ
Party Time – znasz mnie to ARCY zabawna gra w której sprawdzisz lub uzupełnisz swoje wiadomości na temat znajomość samego siebie oraz swoich znajomych i przyjaciół. Nie będzie tutaj standardowo i nudno jak w kwestionariuszu urzędowym. Gra przepełniona jest zabawnymi pytaniami, niecodziennymi perspektywami i ciekawym mechanizmem punktacji.
- Liczba graczy: 3-8
- Czas gry: 45 minut
- Wiek: od 13 lat
- Wydawca: Albi
- Projektant: Dominic Crapuchettes Satish Pillalamarri
- Ilustrator: Jacoby O’Connor
Cechy szczególne: olbrzymia interakcja między graczami, humor i dynamiczna rozgrywka, kreatywność i nieprzewidywalność. Staranne wykonanie komponentów – solidne wykonanie.
Zawartość pudełka:
- 80 kart
- 400 pytań
- 8 tabliczek
- 8 mazaków ścieralnych
- DECYD-O-WACZ
- 16 żetonów
- 1 tabliczka punktacji
- instrukcja
Zasady gry są bardzo proste:
- Gracze wybierają kolor płytki, żetonów i wyznaczają pierwszego gracza
- Pierwszy gracz losuje kartę i wybiera pytanie
- pozostali gracze zapisują odpowiedź, a następnie kładą tabliczkę z odpowiedzią na stół
- gracz zadający pytanie decyduje, która odpowiedź jest najlepsza. Nie ujawnia jej. Następnie inni obstawiają za pomocą żetonów, która odpowiedź mu się najbardziej spodobała. Można głosować na siebie.
- Podliczamy punkty, zapisujemy na tabliczce wyniki i przechodzimy do kolejnej rundy).
Okiem psychologa:
Moje ulubiona gra z całego zestawu. W zasadzie ma wszystkie cechy gry imprezowej – szybka, zabawna, proste zasady, ładne wydanie i sporo śmiechu i interakcji między graczami. Jedyny wymiar porządkujący i ewentualny minus (lecz nie zawsze) to limit graczy: osiem osób. Chociaż w praktyce wiemy, że taka liczba osób jest naprawdę optymalna i gra świetnie w ósemkę działa. Gra zalecana powyżej 13 roku życia – z uwagi na treść niektórych pytań. Myślenie abstrakcyjne i symboliczne, znajomość metafor przez graczy jest tutaj ważna i pozwala graczom cieszyć się możliwościami gry. Każda kartka z pytaniami zawiera kilka wariantów propozycji pytań. Są w śród nich kompletnie różne opcje – od bardzo poważnych typu „Co naprawdę stało się z dinozaurami”? po bardzo osobiste i wymagające kreatywności lub dobrej znajomości preferencji gracza „Jaka jest najważniejsza rzecz, której nauczył mnie ojciec?” , „Z jakim dodatkiem najchętniej jem pizzę”?
Gra sprawdzi się na zajęcia integracyjne, budowania zespołu zarówno dla nowych grup jak i zespołów już działających. Świetny pomysł na zabawę podczas wyjazdów szkolnych, lekcji wychowawczych czy imprez urodzinowych czy domówek. Od ok 13 lat bez ograniczeń wiekowych. Party Time śmiało integruje pokolenia i środowiska. Pozwala oderwać się od codzienności i zabawne spędzić czas. Gwarantuje przy tym, że nawet waszą drugą połówkę/ brata/ siostrę /przyjaciela poznacie z nietypowej strony – wasza znajomość zyska.
Party Time –wielki zakład
Do kupienia TUTAJ
Macie ochotę zmierzyć swoje siły w rywalizacji drużynowej? Zagadki słowne, zadania rysunkowe i plastyczne a może zmagania ruchowe. Będziecie mogli wybrać zadanie, które waszym zdaniem pokona gracza z drużyny przeciwnej i zdobyć na jego porażce punkty. Dwa warianty gry i bardzo dużo śmiechu – gwarantowane.
- Liczba graczy: 4 – bez ograniczeń
- Wiek: od 11 lat
- Czas gry: ok. 45 minut
- Wydawca: Albi
- Ilustrator: Lucie Sarova
Cechy szczególne: rywalizacja drużynowa, liczba graczy bez ograniczeń, wiele zadań z trzech kategorii. Sporo śmiechu i dużo emocji!
Zawartość pudełka:
- dwustronna plansza do gry
- 249 kart z zadaniami
- 6 żetonów do zakładów
- 6 figurek
- klepsydra
- kostka do gry
- plastelina
- instrukcja
Komponenty wydane zostały w bardzo dopracowanej wyprasce, która mieści wszystkie elementy i porządkuje. Ciekawe figurki, plastelina, klepsydra itd. Brakuje tylko bloczka i pisaka/ołówka do zadań graficznych – gracze muszą uzupełnić to własnymi siłami (o ile będzie potrzebne).
Zasady gry w skrócie:
- Dzielimy się na drużyny (minimum 2-osobowe), dobieramy żetony, wybieramy wersje gry (16 lub 22 pola), układamy elementy na planszy;
- Gracz rozpoczynający swoją turę zaczyna od nominacji gracza wykonującego zadanie i wyboru zadania.
- Zanim zadanie zostanie przeczytane, nominujący obstawia swoim żetonem, o ile pól się on poruszy, w razie porażki przeciwnika.
- Następnie przedstawione zostaje zadanie i gracz wytypowany przystępuje do wykonania
- Zaliczone zadanie przesuwa pionek drużyny do pola META gracza nominowanego, o tyle pól o ile toczył się zakład. Brak wykonanego zadania, czyni gracza wybierającego wygranym zakładu i przesuwa pionek drużyny o obstawioną stawkę.
- Kolejna runda oznacza wybór zadania poprzez lokalizację pionka drużyny na planszy
- Zwycięża drużyna, która dotrze jako pierwsza do mety.
- Wszystkie wyzwania są rozłożone na 3 kategorie:
- Twórcze– gracze będą rysować lub lepili z plasteliny różne przedmioty w taki sposób, by gracze z własnej drużyny odgadli i wygrali zakład.
- Ruchowe– gracze będą m.in. się poruszać, stać na jednej nodze, bawić się w pokazywane kalambury, lub teatrzyk kukiełkowy, czyli kalambury pokazywane drugą osobą.
- Słowne– wyzwania lingwistyczne: trzeba pochwalić się wiedzą ze wskazanych dziedzin, pograć w skojarzenia, czyli przedstaw w 3 słowach wskazane hasło lub układać zagadki dotyczące wymaganego hasła .
Moja ocena i okiem psychologa:
Ta gra ma imponujący zestaw zadań. Ponad 1000 bardzo dynamicznych i kompletnie różnych zadań z kilku dziedzin. Znakomita okazja do integracji, zabawy i oderwania się od codzienności. Gra, która bawi, pozwala mile spędzić czas i przełamać lody, poznać się z towarzystwem. Ciekawy wariant rozgrywki drużynowej i zdobywania punktów przez drużyna gracza wykonującego zadania lub w przypadku porażki graczy drużyny przeciwnej.
Wersje gry pozwalają także zoptymalizować czas rozgrywki do potrzeb. Wygrana wcale nie jest taka prosta. Przydaje się wszechstronna osobowość ( z dominacją umiejętności językowych, sprawnościowych lub artystycznych) i sporo kreatywności oraz umiejętność obserwacji, znajomości graczy czy podejmowania ryzykownych decyzji. W tej grze warto podkusić się o złośliwość i wysoko podnosić poprzeczkę przeciwnikom – zadając im trudne zadania. Stawia to grę imprezową w kategorii gier z nutką negatywnej interakcji. Na szczęście nie trzeba zadanych zadań samemu wykonać J. Gra wymaga także strategii i planowania.
Party Alias: Wielki zakład to gra imprezowa i takim tytułem jest na pewno. To świetna okazja do zabawy, sprawdzenia swoich sił w rywalizacji i wykonywaniu ciekawych zadań. Gra podoba się bardzo młodzieży a nawet dzieciom 8-10 letnim, które mogą w wariancie drużynowym i z lekką pomocą starszych spróbować swoich sił. Barak ograniczeń co do liczby graczy – grałam w 5, 8 a nawet 12 i zawsze gra bardzo dobrze działała. Śmiało Wielki zakład można wykorzystać podczas integracji czy zajęć w zespołach które znają się już od dawna. Gwarancja śmiechu i dobrej zabawy.
Wielki zakład to gra, która umili wszystkie wieczory, szczególnie, gdy za oknem zimno lub pogoda nie sprzyja zabawom na świeżym powietrzu. Gra ma banalne zasady, jednak grać w nią mogą tylko dzieci, które potrafią już doskonale czytać, ewentualnie można zmodyfikować grę, posługując się tylko kartami ruchu. Świetna rozrywka dla całej rodziny, od 2 do kilku, a nawet kilkunastu osób. Gra niezależna wiekowo czy światopoglądowo – dla rodzin, grup, zespołów czy uczestników jednej imprezy.
Telepatia
Do kupienia TUTAJ
Czy potraficie czytać sobie w myślach? Ten kto posiada najlepsze umiejętności telepatyczne wygrywa – banalne zasady, ponad 300 dwustronnych kart i sporo zabawy oraz intensywnego rozruszania szarych komórek. Telepatia – dobierzmy się w pary i zacznijmy grę!
Cechy gry:
- liczba graczy: 4+
- czas gry: 45 min
- Wydawca: Albi
- Projektant: Brian C. Larson
Zawartość pudełka:
- plansza
- 330 kart
- pionki
- 4 ołówki
- notatnik
- kostka
- klepsydra
- instrukcja
Skrót zasad:
Dobieramy się w pary a następnie należy parami wymyślać te same skojarzenia do obrazków/ słów w ilości określonej na planszy. Do dyspozycji mamy notesy, ołówki i klepsydrę , która bezlitośnie odmierza czas. Zadań jest 660 – znakomita porcja pozwalająca cieszyć się nowościami w rozgrywce przez wiele partii.
Moja ocena i okiem psychologa:
Telepatia to gra dla graczy, którzy chcą się sprawdzić. Zadanie jest banalne lecz sprostanie poprzeczce wymaganych skojarzeń już banalne nie jest. Przyda się znajomość naszego partnera czy partnerki. Jeśli nadajecie na tych samych falach – będzie łatwiej. Zupełnie nowe grono – czemu nie. Tutaj sporo radości przynieść może prawidłowa odpowiedź mimo braku znajomości. Może to okazja do odnalezienie swojej drugiej połówki? Jak byłoby miło!
Gra ma bardzo proste zasady, co spowoduje, że z łatwością opanują ję każdy uczestnik imprezy. Rozgrywka generuje sporo emocji i satysfakcji z prawidłowych odpowiedzi. Przy odrobinie chęci możemy nagiąć zasady i grać w trybie solowym.
Telepatia sprawdzi się podczas wakacyjnych wyjazdów. Polecam ją jako gra dla rodzin, przyjaciół czy osób, które mniej lub więcej się znają. Najłatwiej o dobre wyniki. Zapewniam sporo śmiechu i okazji do poznania się wzajemnego.
Miła gra dla fanów gier imprezowych i słownych rozgrywek.
Moja ocena i podsumowanie : Party Time – znasz mnie? Party Time –wielki zakład i Telepatia!
Przebrnęliśmy przez imprezowe tytuły bez większych kłopotów. Party Time – znasz mnie? Party Time –wielki zakład i Telepatia od Albi. Wydawca jest ekspertem od imprez więc i tym razem było bardzo sympatycznie. Każdy z tytułów wnosi coś od siebie. W zależności w jakich gronach bywasz – wersja na lepsze poznanie się , czytanie w myślach lub rywalizacje drużynową. W każdej z gier dominuje dobra zabawa i pokłady śmiechu i radości. Rzeczywiście gry okazały się bardzo dobrą okazją do integracji i spędzenia czasu w kreatywny i zabawny sposób.
Dziękuję wydawnictwu ALBI za przekazanie gier do recenzji! Nie jedna impreza zyskała dzięki Wam na humorze, rozrywce i kreatywności.
0 komentarzy