GRAnatowy czwartek zaprasza do imprezowego spotkania z bardzo nietypowymi kalamburami w roli głównej. IMAGO od Wydawnictwa Rebel to ciekawa propozycja dla graczy, których w kalamburach przeraża właśnie rysowanie lub chcących spróbować czegoś innego. Hasło musisz pokazać za pomocą przezroczystych kart, którym możesz nadać ruch. Ogromny zestaw haseł i spore wyzwanie by oddać ich właściwości. Imago to wyzwalacz uśmiechu i kreatywności – zobaczcie sami!

IMAGO

20191209_0948211234901292-767x1024 GRAnatowy czwartek: Imago. Kalambury bez rysowania i pokazywania. REBEL

Kalambury w odmiennej formie! Bez pokazywania i wygłupiania się na środku przed widownią. Tym razem do dyspozycji mamy 61 przezroczystych kart z symbolami, którym nadajemy nowy wymiar. Proste elementy oraz hasło uwalnia w graczach kreatywność i wyzwala ambicje. Nakładamy elementy na siebie, łączy je, przesuwamy, poruszamy. Efekty zaskakują, bawią a i potrafią w bardzo wyraźny sposób naprowadzić na właściwe rozwiązanie. Wszystko w atmosferze śmiechu i dobrej zabawy!

  • Liczba graczy: 3 – 8 osób
  • Wiek:  od 12 lat
  • Czas gry: ok. 20 minut
  • Wydawca: Rebel
  • Projektant: Shingo Fujita Motoyuki Ohki Hiromi Oikawa
  • Ilustrator: Laura Michaud, Shingo Fujita
  • Do kupienia  TUTAJ

Zawartość pudełka:

  • 61 przezroczystych kart
  • 65 kart Enigmy
  • 35 znaczników
  • Instrukcja
20191209_0948211234901292-767x1024 GRAnatowy czwartek: Imago. Kalambury bez rysowania i pokazywania. REBEL

Skrót zasad:

Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów.

By zdobyć punkty należy odpowiednio ułożyć karty, aby pozostali gracze mogli odgadnąć hasło. Na polu gry układamy karty z grafikami. Wykonujemy z nich okręg, tak aby grafiki były dostępne dla każdego gracza. Grę zaczyna np. najmłodszy gracz. Wybiera on kartę ENIGMY (tajemnych haseł), a inny gracz podaje mu numer od 1-8. Istnieje także opcja zmiany hasła (jeśli jest nieznane graczowi).

Gracz podaje do wiadomości odgadujących kategorię hasła do odgadywania. Teraz następuje najważniejsze: pokazywanie hasła. Gracz układa hasło z dostępnych kart. Może je przekładać, rozsuwać, nakładać, nadawać im ruch.

Nie może wydawać dźwięków, mówić, układać liter czy cyfr z kart, gestykulować.

Za prawidłowo odgadnięte hasło otrzymujemy punkt, który trafia także do gracza, który układał hasło.

Zasady – bardzo proste! Gra się kończy gdy każdy dwa razy pokazywał hasło, a wygrywa osoba z największą liczbą punktów. Gracze mogą także sami zdecydować o określonej na start liczbie rund. Dobra zabawa gwarantowana.

Moja ocena:

Imago to gra, która spodoba się graczom imprezowym. Świetnie sprawdzi się na spotkaniach towarzyskich, podczas imprezy, czy nawet wieczoru we dwoje. W prostocie gracze odnajdą sporo różnorodności, zaskakujących sytuacji. Okazuje się bowiem, że narysowanie/ pokazanie hasła nie jest banalnym zadaniem. Bywają także sytuacje, gdzie pozornie niewykonalne zadanie okazuje się całkiem możliwe i proste do odgadnięcia! Naprawdę gra zaskakuje- i to jej wielki atut.

W 2017 r. Imago otrzymało prestiżowe wyróżnienie Mensa Select przyznawane przez członków społeczności dla najlepszych gier ostatnich miesięcy!

20191209_0948211234901292-767x1024 GRAnatowy czwartek: Imago. Kalambury bez rysowania i pokazywania. REBEL

Hasła bywają bardzo trudne lub dość przystępne i proste. W zasadzie nie wiadomo co nas czeka. Są wśród nich nazwy przedmiotów, worów i filmów, nazwiska, zawody. Haseł jest aż 1040. Przedstawienie ich za pomocą kart to ciekawa próba dla naszej wyobraźni. Imago pozwala jej dać popis. Imago to gra o wysokim stopniu regrywalności – absolutnie każda rozgrywka może wnieść coś nowego i to autentycznie robi. Nowe hasła, wiele możliwości pokazania, inny potencjał kreatywności.

Imago pozwala także na swobodną grę w kalambury osobą, które nie lubią być eksponowane, wyróżnić się w tłumie, nie chcą grać w tradycyjne kalambury z powodu rysowania czy pokazywania. Tutaj nie wstając z krzesła i bez wpatrywania się na nas przez innych graczy jesteśmy w stanie swobodnie się bawić i czuć komfortowo będąc w centrum uwagi tj. pokazując hasło. Warto także grać bez punktów – dla samej zabawy. To poczujecie już podczas gry. Liczy się tutaj właśnie miłe spędzenie czasu, rozrywka i dobra zabawa. Punkty są sprawą drugorzędną.  Wykonanie gry na bardzo wysokim poziomie. Trwałe i estetyczne pudełko mieści wszystkie komponenty a karty przezroczystych symboli są solidne i estetyczne. Po grze można je przetrzeć chusteczką, aby zdjąć z nich odciski palców, jeśli takie są pojawią. Duży wybór haseł enigmy to także komfort rozgrywki i wysoka różnorodność każdej partii.

20191209_0948211234901292-767x1024 GRAnatowy czwartek: Imago. Kalambury bez rysowania i pokazywania. REBEL

IMAGO to prosta gra o ciekawym wykonaniu i ze sporym potencjale imprezowym. Wyzwala w graczach pokłady wyobraźni i redukuje opory, które występują przy tradycyjnych kalamburach. Bardzo dobra gra imprezowa, na spotkania rodzinne, ze znajomymi i nie nieznajomymi.

Dziękuję wydawnictwu REBEL za przekazanie egzemplarza do recenzji


annakamyszek

Anna Kamyszek-Cieślarczyk – psycholog, coach, trener biznesu i umiejętności psychospołecznych. Pasjonatka rozwoju i wspomagania potencjału. Mama, żona i szczęściara.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: