GRAnatowy czwartek zaprasza do imprezowego spotkania z bardzo nietypowymi kalamburami w roli głównej. IMAGO od Wydawnictwa Rebel to ciekawa propozycja dla graczy, których w kalamburach przeraża właśnie rysowanie lub chcących spróbować czegoś innego. Hasło musisz pokazać za pomocą przezroczystych kart, którym możesz nadać ruch. Ogromny zestaw haseł i spore wyzwanie by oddać ich właściwości. Imago to wyzwalacz uśmiechu i kreatywności – zobaczcie sami!
IMAGO
Kalambury w odmiennej formie! Bez pokazywania i wygłupiania się na środku przed widownią. Tym razem do dyspozycji mamy 61 przezroczystych kart z symbolami, którym nadajemy nowy wymiar. Proste elementy oraz hasło uwalnia w graczach kreatywność i wyzwala ambicje. Nakładamy elementy na siebie, łączy je, przesuwamy, poruszamy. Efekty zaskakują, bawią a i potrafią w bardzo wyraźny sposób naprowadzić na właściwe rozwiązanie. Wszystko w atmosferze śmiechu i dobrej zabawy!
- Liczba graczy: 3 – 8 osób
- Wiek: od 12 lat
- Czas gry: ok. 20 minut
- Wydawca: Rebel
- Projektant: Shingo Fujita Motoyuki Ohki Hiromi Oikawa
- Ilustrator: Laura Michaud, Shingo Fujita
- Do kupienia TUTAJ
Zawartość pudełka:
- 61 przezroczystych kart
- 65 kart Enigmy
- 35 znaczników
- Instrukcja
Skrót zasad:
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów.
By zdobyć punkty należy odpowiednio ułożyć karty, aby pozostali gracze mogli odgadnąć hasło. Na polu gry układamy karty z grafikami. Wykonujemy z nich okręg, tak aby grafiki były dostępne dla każdego gracza. Grę zaczyna np. najmłodszy gracz. Wybiera on kartę ENIGMY (tajemnych haseł), a inny gracz podaje mu numer od 1-8. Istnieje także opcja zmiany hasła (jeśli jest nieznane graczowi).
Gracz podaje do wiadomości odgadujących kategorię hasła do odgadywania. Teraz następuje najważniejsze: pokazywanie hasła. Gracz układa hasło z dostępnych kart. Może je przekładać, rozsuwać, nakładać, nadawać im ruch.
Nie może wydawać dźwięków, mówić, układać liter czy cyfr z kart, gestykulować.
Za prawidłowo odgadnięte hasło otrzymujemy punkt, który trafia także do gracza, który układał hasło.
Zasady – bardzo proste! Gra się kończy gdy każdy dwa razy pokazywał hasło, a wygrywa osoba z największą liczbą punktów. Gracze mogą także sami zdecydować o określonej na start liczbie rund. Dobra zabawa gwarantowana.
Moja ocena:
Imago to gra, która spodoba się graczom imprezowym. Świetnie sprawdzi się na spotkaniach towarzyskich, podczas imprezy, czy nawet wieczoru we dwoje. W prostocie gracze odnajdą sporo różnorodności, zaskakujących sytuacji. Okazuje się bowiem, że narysowanie/ pokazanie hasła nie jest banalnym zadaniem. Bywają także sytuacje, gdzie pozornie niewykonalne zadanie okazuje się całkiem możliwe i proste do odgadnięcia! Naprawdę gra zaskakuje- i to jej wielki atut.
W 2017 r. Imago otrzymało prestiżowe wyróżnienie Mensa Select przyznawane przez członków społeczności dla najlepszych gier ostatnich miesięcy!
Hasła bywają bardzo trudne lub dość przystępne i proste. W zasadzie nie wiadomo co nas czeka. Są wśród nich nazwy przedmiotów, worów i filmów, nazwiska, zawody. Haseł jest aż 1040. Przedstawienie ich za pomocą kart to ciekawa próba dla naszej wyobraźni. Imago pozwala jej dać popis. Imago to gra o wysokim stopniu regrywalności – absolutnie każda rozgrywka może wnieść coś nowego i to autentycznie robi. Nowe hasła, wiele możliwości pokazania, inny potencjał kreatywności.
Imago pozwala także na swobodną grę w kalambury osobą, które nie lubią być eksponowane, wyróżnić się w tłumie, nie chcą grać w tradycyjne kalambury z powodu rysowania czy pokazywania. Tutaj nie wstając z krzesła i bez wpatrywania się na nas przez innych graczy jesteśmy w stanie swobodnie się bawić i czuć komfortowo będąc w centrum uwagi tj. pokazując hasło. Warto także grać bez punktów – dla samej zabawy. To poczujecie już podczas gry. Liczy się tutaj właśnie miłe spędzenie czasu, rozrywka i dobra zabawa. Punkty są sprawą drugorzędną. Wykonanie gry na bardzo wysokim poziomie. Trwałe i estetyczne pudełko mieści wszystkie komponenty a karty przezroczystych symboli są solidne i estetyczne. Po grze można je przetrzeć chusteczką, aby zdjąć z nich odciski palców, jeśli takie są pojawią. Duży wybór haseł enigmy to także komfort rozgrywki i wysoka różnorodność każdej partii.
IMAGO to prosta gra o ciekawym wykonaniu i ze sporym potencjale imprezowym. Wyzwala w graczach pokłady wyobraźni i redukuje opory, które występują przy tradycyjnych kalamburach. Bardzo dobra gra imprezowa, na spotkania rodzinne, ze znajomymi i nie nieznajomymi.
Dziękuję wydawnictwu REBEL za przekazanie egzemplarza do recenzji
0 komentarzy