GRAnatowy czwartek nie zwalnia tępa! Jesienne wieczory sprzyjają grą planszowym. Dziś wybieramy się do cyrku – razem z wydawnictwem GRANNA! Nowość w ofercie tego znakomitego wydawcy to gra ALE CYRK! Piękne wydanie i wciągająca rozgrywka – partia za partią, akrobacja za akrobacją! Wykorzystaj swój zmysł równowagi oraz talent cyrkowca oraz precyzję ruchów i wygraj! Już od 6 lat! Piękne drewniane figurki zachwycą najbardziej wymagających graczy!
ALE CYRK!
Przed Państwem najsłynniejsza grupa cyrkowa świata!
Zapraszamy na zapierające dech w piersiach akrobatyczne show!
Poznajcie grupę śmiałków, która potrafi zaprzeczyć prawom grawitacji!
Zadaniem graczy w ALE CYRK! Jest zaprezentowanie szerszej publiczności skomplikowanych układów cyrkowych – poprzez układnie drewnianych klocków akrobatów w odpowiednich kolejnościach. Osoba, która jako pierwsze prawidłowo wykona 7 artystycznych układów wygrywa!
- Wiek graczy: 6-99 lat
- Liczba graczy: 2-4 os.
- Czas rozgrywki 15 min.
- Wydawnictwo: GRANNA
- Autor: Marco Teubner
- Ilustracje: Marie Cardouat
- Do kupienia TUTAJ
Zawartość pudełka:
- 9 drewnianych klocków z postaciami akrobatów
- 53 karty z układami akrobatycznymi
- 3 areny cyrkowe
- instrukcja
Pudełko jest pięknie wydane – kolorowe grafiki widoczne są nawet na wyprasce. Drewniane klocki zostały zabezpieczone woreczkami strunowymi, aby żaden z nich nie został uszkodzony. Niebywała dbałość o szczegóły. Extra! Granna jak zwykle dba o każdy detal swoich gier.
Skrót zasad:
1. Każdy z graczy otrzymuje 4 karty, które trzyma w sekrecie do momentu spełnienia warunku widocznego na rysunku. Warunki to odpowiednie ustawienie figur na arenie – wybrane bloki na arenie w danym kolorze, właściwa kolejność ułożenia, odpowiednie miejsce licząc od poziomu sceny itp.
2. Jeśli uda nam się właściwie ustawić ludziki i zwierzątka to ujawniamy kartę (lub kilka) i otrzymujemy za nie punkty.
3. W swojej turze możemy umieścić klocek będący poza areną w jej kręgu – na pustej scenie lub na bloku już tam obecnym. Możemy też przemieścić wybraną część wieży na inną planszę, ale zawsze trzymając za jeden tylko blok (warunek nie obowiązuje u dzieci) – im wyższa, tym łatwiej o wypadek, a wtedy tracimy punkt, czyli zdobytą już kartę odkładamy na spód stosu, a bloki umieszczamy poza estradą.
4. Wygrywa osoba, która jako pierwsza odwzoruje 7 układów.
Zasady są bardzo proste!
Moja ocena:
Ale Cyrk! To naprawdę bardzo dobra gra planszowa!
Posiada wszystkie cechy dobrej gry:
-szybka,
-pęknie wydana,
-emocjonująca rozgrywka,
-ciekawa tematyka,
-proste zasady!
Sama rozgrywka to okazja do emocjonującej zabawy. Nieregularne kształty bloków powodować mogą wiele nieoczekiwanych wywrotek, co niewątpliwie wpływa na atrakcyjność gry. Tym bardziej, że zasady jasno zakazują wspomagania się drugą ręką w trakcie przenoszenia cyrkowych wież. Wieże są krzywe i bywają wywrotne. Bloczki z postaciami są nieregularne, każdy inny. Ruchy przeciwników również bywają przewrotne. Realizując swoje cele nasz przeciwnik może wbrew naszej woli kompletnie poprzestawiać nam figury na arenie. Generuje to sporo emocji oraz momentami zachęca do ryzyka.
Gra generuje bardzo dużo pozytywnych emocji. Rozgrywka jest bardzo dynamiczna i wciągająca. Gra podoba się zarówno dorosłym jak i dzieciom. Sama rozgrywka jest familijna – próg wejścia najmłodszego gracza to około 6 lat. Nie zabraknie tutaj okazji do doprecyzowania malej motoryki, koordynacji, koncentracji czy logiki myślenia.
Ale Cyrk! to gra z elementem losowości. Nasze cele na kartach mogą być bardzo różne. Bywa, że łatwiejsze, innym razem trudniejsze i bardziej losowe. Bywa również, że nasi przeciwnicy będą mieli łatwość w realizacji swoich celów – jak to w grach losowych bywa. Nie stanowi to jednak w moim odczuciu problemu. Innym razem dobierzemy łatwiejszą kartę i równowaga zostanie przywrócona.
Wykonanie – zasługuje na ocenę celującą. Figurki cyrkowców są fantastyczne. Drewniane z elementem graficznym dopracowanym w drobnym szczególe. Samo pudełko sprawia, że z łatwością możemy wczuć się w klimat cyrkowej areny i poczuć się jak na przedstawianiu barwnych akrobatów. Sam przebieg gry odrobinę przypomina cyrkowe pokazy – tym bardziej, że sami je tworzymy! Urok, prostota i ciekawa mechanika!
ŚWIETNY POMYSŁ NA PREZENT!
Za grę przekazaną do recenzji dziękuję Wydawnictwu GRANNA
0 komentarzy