GRAnatowy czwartek zabiera nas dzisiaj do Wonderlandu.
Pogoń za Białym Królikiem i zjedzenie magicznego ciasteczka to nie był dobry pomysł…
Wszyscy gracze zamienili się w ptaki Dodo i zostali uwięzieni w Wonderlandzie. Żeby wyjść z tej magicznej krainy, uczestnicy gry muszą wspólnie: zdobyć zaufanie mieszkańców, odnaleźć Alicję oraz dotrzeć do Sali o Wielu Drzwiach. Każde wykonane zadanie i odnaleziony ślad Alicji zbliża graczy do ucieczki. Trzeba tylko pamiętać, że zegar cały czas tyka, więc warto dobrze zaplanować każdy swój ruch!
Wonderland
Bajkowa przygoda w świecie Alicji z Krainy Czarów. Kooperacyjna rozgrywka dla dzieci i rodzin już od 8 lat. Magiczny świat jednej z najwspanialszych animacji, bajki i gry o ulubionej przez dzieci i dorosłych Alicji i jej przyjaciołach (i nie tylko) z Krainy Czarów. Bardzo klimatyczne wydanie i rozgrywka, która znacząco różni się od tego co już znamy!
Autor: Marcin Kłos
Data wydania: 2018
Wydawnictwo Zielona Sowa
Średni czas rozgrywki: 40-60 minut
Liczba graczy 2-4
Ilustrator: Katarzyna Fic
Wiek gracza:od 8 lat
Zawartość pudełka:
- 10 kafelków planszy
- plansza Postępu
- 5 pionków Postaci
- 9 pionków Bohaterów
- 6 kart Postaci
- 9 kart Przyjaciół/Przedmiotów
- 9 kart Misji
- 1 karta Alicji
- 23 karty Przedmiotów
- 12 kart Losu
- 18 znaczników Śladów
- 3 znaczniki Postępu
- 5 znaczników Akcji
- 5 znaczników Misji
- kostka
- 2 podkładki pod kubek (takie same, jak kafelki planszy)
- instrukcja
Skrót zasad:
Instrukcja to książeczka, która krok po kroku pomaga opanować zasady rozgrywki. Niestety instrukcja została napisana mało przejrzyście. Zasad jest sporo. Na szczęście z pomocą Wydawnictwo opublikowała filmik o zasadach. Zapraszam do obejrzenia:
Celem wszystkich graczy jest odnalezienie Alicji (czyli odkrycie określonej liczby śladów Alicji) oraz zdobycie określonej liczby tzw. punktów zaufania, a także powrót wszystkich pionków na kafelek startowy. Trzy warunki w czasie 10 rund. Zadanie jest ambitne ale możliwe do wykonania.
Gracz w swoim ruchu będzie przemieszczał ptaka Dodo i korzystał z kilku dostępnych akcji. Każdy gracz ma indywidualne cechy, których wartość będzie mieć ogromne znaczenie przy testach cech czy przy odkrywaniu śladów Alicji.
Same testy to bardzo ciekawy punkt rozgrywki. Odbywają się poprzez wykonywanie misji związanych z bohaterami Wonderlandu. Mamy tam dwa zadania, których wykonanie lub porażka skutkuje naszym szczęściem lub nieszczęściem podczas gry. Element losowości oraz możliwość pomocy innych graczy to szczególne cechy testu.
Ciekawym rozwiązaniem jest jeszcze przemieszczanie się bohaterów i graczy. O ile o ruchu pionka decyduje konkretny gracz, o ruchu bohaterów (wszystkich naraz) decyduje kostka.
W swojej kolejce gracz może wykonać tylko trzy akcje spośród czterech możliwych.
Może:
1) przesunąć swój pionek na sąsiedni kafelek,
2) odkryć ślad Alicji (jeśli dany gracz spełnia określony warunek),
3) wykonać misję (właściwie tylko jej część),
4) pomóc innemu graczowi (o ile pionki obu graczy stoją na tym samym kafelku
lub dany gracz ma kartę pozwalającą na pomoc z odległości).
To główne zasady gry. O szczegółach informuje film oraz instrukcja.
Moja ocena:![[Tags] 20190107_093654-1115646454-300x300 GRAnatowy czwartek: bajeczna gra kooperacyjna Wonderland od Zielonej Sowy. 8+](https://i0.wp.com/psychologicoach.pl/wp-content/uploads/2019/01/20190107_0938231718871262.jpg?resize=300%2C225)
Wonderland to miłość od pierwszego wejrzenia. GRA zachwyca wydaniem i oprawą graficzną, ilością komponentów. Wszystko pięknie wydane, kolorowe, solidne i niepowtarzalne. Gra jest autorskim produktem Wydawnictwa Zielona Sowa! Duma i ogromna radość, że to nasze – polskie działo. W środku miły dodatek – dwie podkładki pod kubek.
Wonderland to również ciekawe rozwiązanie dla gry kooperacyjnej. Kooperacja w grze to główny cel rozgrywki. Wygrywają lub przegrywają wszyscy. Dlatego podczas rozgrywki wspólnie konsultujemy swoje ruchy, udzielamy sobie pomocy. Możemy oddać graczom nasz ruch, aby ich wspomóc. Gra na pewno uczy współpracy i zachęca do niej. Jednocześnie inni gracze nie wyręczają nas i musimy na prawdę podejmować decyzje czy sami decydować o wyborze karty w teście cech.
Wonderland pomimo bardzo bajkowej grafiki należy do gier trudniejszych tj. polecam ją dzieciom powyżej 8 lat oraz nastolatkom i dorosłym. Gra bardzo dobrze łączy pokolenia. Oczywiście przy pomocy dorosłych możemy zagrać z młodszymi graczami. Warto jednak zapoznać dzieci z opowieścią o Alicji w Krainie Czarów. Unikniemy wtedy zaskoczenia i niezrozumienia dla niestandardowych postaci i wydarzeń podczas misji. Tym bardziej, że gra jest bardzo mocno osadzona w klimacie. Niezwykłe postacie jak Kapelusznik, Królowa, Kot, Księżna pochodzą wprost z bajki. Samo opanowanie zasad wymaga również odrobiny cierpliwości. Kilkukrotnie będziecie wracać do instrukcji i szukać wyjaśnień podczas kłopotliwych sytuacji. Z każdą partią niewiadomych jest mniej. W końcu dzieci będą w stanie zagrać samodzielnie. A nastąpi to na pewno bo gra się bardzo podoba graczom. Zarówno wizualnie jak i mechanicznie.
Wonderland to podróż w czasie i przestrzeni. Magiczna zabawa i próba zamiany z ptaków Dodo w nas samych! Pełna humoru i bajkowego klimatu gra z ciekawą mechaniką.
Dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa za ciekawą grę na polskiej półce gier rodzinnych j i przekazanie egzemplarza do recenzji.
0 komentarzy